اشرف‌غنی: تلاش داریم تا افغانستان را به چهارراه اقتصادی منطقه مبدل نمائیم

© ارگ ریاست جمهوری اشرف‌غنی: تلاش داریم تا افغانستان را به چهارراه اقتصادی منطقه مبدل نمائیم
اشرف‌غنی: تلاش داریم تا افغانستان را به چهارراه اقتصادی منطقه مبدل نمائیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس ‏جمهور افغانستان در دیدار با یک مقام جاپانی گفت، که طالبان باید از جنگ دست بکشد.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری امروز نوشت: محمد اشرف غنی رئیس ‏جمهوری افغانستان امروز یکشنبه در دیدار با کانسوکی نگاوکا معاون نماینده ویژه جاپان در امور افغانستان و پاکستان در کابل گفت: تلاش داریم تا کشورمان به چهار راه ترانزیتی و تجارت منطقه تبدیل شود.

غنی: برای برخی‌ها در کشور صلح مهم نیست - اسپوتنیک افغانستان
غنی: برای برخی‌ها در کشور صلح مهم نیست

در این دیدار که سفیر جاپان برای افغانستان نیز حضور داشت، هردو جانب در پیوند به گسترش هرچه بیشتر روابط میان دوکشور و اتصال منطقوی بحث و تبادل نظر کردند.

معاون نمایندۀ خاص جاپان برای افغانستان و پاکستان از رئیس جمهور غنی بخاطر اشتراک در مراسم تاجگذاری امپراتور جدید جاپان، تشکر کرد و گفت، که اشتراک شما در آن مراسم نشاندهندۀ روابط نیک و گسترده میان افغانستان و جاپان می باشد.

رئیس جمهور افغانستان با ابراز امتنان از همکاری های جاپان با افغانستان، گفت که جاپان متحد بین المللی افغانستان است که در انکشاف اقتصادی و بازسازی کشور ما نقش بزرگ داشته است و ما از این مشارکت، قدردانی می نمائیم.

سپس رئیس ‏جمهوری افغانستان درباره برنامه های اقتصادی خود افزود: می‌خواهیم با اجرای برنامه های ویژه اقتصادی، درآمد کشورمان را بهبود بخشیم. امیدوارم تا در چند سال آینده به خودکفایی برسیم.

غنی در پیوند با روند صلح افغانستان نیز اظهار داشت: طالبان باید از جنگ دست بکشند و صلح را انتخاب کنند وگرنه نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان توانایی رفع تهدیدات طالبان و گروه های تروریستی دیگر را دارند.

معاون نمایندۀ خاص جاپان برای افغانستان و پاکستان و همچنان سفیر جاپان برای افغانستان ضمن پشتیبانی از دیدگاه اقتصادی رئیس جمهور برای افغانستان و منطقه، گفتند، که کشور شان در بخش های انکشاف زراعتی و اصلاحات امنیتی و اقتصادی به همکاری ها با افغانستان ادامه می دهد، تا دیدگاه اقتصادی افغانستان عملی گردد.

آقای کانسوکی نگاوکا گفت، که کشورش از پروسه صلح به رهبری و مالکیت دولت افغانستان پشتیبانی می کند و در این پروسه در کنار حکومت و مردم افغانستان می ایستد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала