سنای امریکا: ترکیه در مورد اس-400 باید زود تصمیم بگیرد

© Sputnik / Alexei Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر سنای امریکا: ترکیه در مورد اس-400 باید زود تصمیم بگیرد
سنای امریکا: ترکیه در مورد اس-400 باید زود تصمیم بگیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سناتورهای امریکا گفته اند که ترکیه باید هر چه عاجل موضوع خرید اس-چهارصد روسی را حل کند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس کمیته امور خارجه امریکا گفته است که اگر ترکیه تصمیمات خود را درباره رد خرید اس-400 از روسیه را بگیرند تحریم‌ها علیه ترکیه از بین خواهد رفت.
از سی هم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در واشنگتن گفته بود که دستیابی ترکیه به سیستم دفاع هوایی اس-400 روسیه چالش‌های بزرگی را برای روابط دو کشور به وجود می‌آورد. در عین حال، رهبران هر دو کشور قصد خود را برای بحث و حل مسائل مربوط به این قرار داد اعلام کردند.
به گفته رئیس‌جمهور ترامپ، چنین معاملات به معنای برخی مشکلات بسیار جدی است.
وی گفت: ما دوامدار در مورد این موضوع بحث می‌کنیم و امروز این موضوع مورد گفتگو قرار می‌گیرد و در آینده نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت. در عین حال ترامپ ابراز امیدواری کرد تا این وضعیت حل شود.
آقای ترامپ گفته است كه وی و اردوغان از وزرای امور خارجه و مشاوران امنیت ملی هر دو كشور خواسته اند فوراً كار را برای حل مسئله اس-400 آغاز كنند.
رئیس‌جمهور اردوغان نیز به نوبه خود گفت که با ترامپ در مورد دستیابی به سیستم دفاع هوایی اس-400 روسیه و همچنین جدیدترین جنگنده‌های اف-35 امریکایی بحث کرده است.
اردوغان گفت: من فکر می‌کنم که فقط از طریق گفتگو می‌توانیم این مشکلات را که در رابطه با اس-400 و برنامه جنگنده اف-35 با آن روبرو شده ایم، حل کنیم.
در همین زمان، رئیس‌جمهور ترکیه افزود که کشور وی هنوز آماده مذاکره در مورد خرید سیستم راکتی پاتریوت امریکایی است در صورت توافق.
قرارداد تهیه جدیدترین سیستم دفاع هوایی اس-400 روسیه باعث ایجاد بحران در روابط بین ترکیه و ایالات متحده امریکا شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала