آغاز ماموریت محرم کشتی های محاربوی یخ شکن روسیه

© Sputnik / Anna Yudinaقطب شمال
قطب شمال  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشتی های یخ شکن محاربوی روسیه به ماموریت خود آغاز کردند.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان قویی قطب شمال خبر دادند که قوای بحری روسیه در قطب شمال کشتی های بی نظیر محاربوی یخ شکن جدید را دریافت می کند. گفته می شود که تسلیحات موجود در کشتی به ضخامت یخ در منطقه عملیات بستگی دارند.

ابراز تأسف امریکا از شکست در برابر روسیه در قطب شمال  - اسپوتنیک افغانستان
ابراز تأسف امریکا از شکست خود در برابر روسیه در قطب شمال

، والری پلیاکوف رئیس عمومی مرکز علمی دولتی کریلوفسک در 125 سالگی این موسسه در مورد نوآوری های قوای بحری روسیه خبر داد. به ویژه  گزارش شده است که کشتی های یخ شکن محاربوی با انواع مختلف راکت های مجهز می شوند. این کارشناس افزود: مقادیر مختلف و انواع تسلیحات در کشتی وابسته به ضخامت پوشش یخ و بارگیری دارد. به این مفهوم که اگر ضخامت یخ زیاد باشد، کشتی به حداقل سلاح مجهز خواهند شد و در صورت یخ نازک قادر به حمل حجم زیاد تسلیحات خواهند بود.  
معلوم می شود که اخیراً نیروهای مسلح روسیه در حال ایجاد پتانسیل نظامی در عرض های شمالی هستند. کشتی های جنگی یخ شکن اخیرا توسعه یافته و می توانند مؤثر از منافع کشور در بسیاری از بحر های  زیاد اقیانوس قطب شمال دفاع و محافظت کنند. ماه گذشته کشتی پیشرفته ایوان پاپانین راه اندازی شد که مورد ستایش روزنامه نگاران خارجی انجینران قرار گرفت. اما اولین کشتی  ترانسپورتی بحری یخ شکن پروژه نیکولای زوبوف تا پایان سال از کارخانه خارج و مورد بهره برداری قرار می گیرد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала