پرداخت27 میلیون دالر رشوه به شرکت آلمانی «درمالوگ»

© Photo / IEC AFG fb حکمتیار: به شرکت آلمانی «درمالوگ» 27 میلیون دالر رشوه پرداخت شده است
 حکمتیار: به شرکت آلمانی «درمالوگ» 27 میلیون دالر رشوه پرداخت شده است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی و همچنین تیم انتخاباتی «صلح و عدالت اسلامی» اعلام کرد که به شرکت آلمانی «درمالوگ» که وظیفه پشتیبانی از تجهیزات بیومتریک در انتخابات را دارد 27 میلیون دالر رشوه پرداخت شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، گلبدین حکمتیار رهبر تیم انتخاباتی «صلح و عدالت اسلامی» امروز (20 عقرب) به خبرنگاران درباره مفقود شدن دستگاه‌های بایومتریک از مسیر انتقال به دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات در کابل گفت: این دستگاه‌ها توسط کسانی دزدیده شدند که احساس می‌کردند در انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان به موفقیت نمی‌رسند.

وی درباره شرکت آلمانی «درمالوگ» (dermalog) که مسئولیت پشتیبانی از تجهیزات بایومتریک را برای انتخابات افغانستان دارد نیز تصریح کرد که به این شرکت توسط یکی از تیم‌های انتخاباتی، 27 میلیون دالر رشوه پرداخت شده است.

به گفته حکمتیار، به این دلیل با شرکت آلمانی درمالوگ قرارداد پشتیبانی از روند انتخابات افغانستان بسته شد تا بتوانند در نتایج نهایی آرا تغییر ایجاد کنند و این درحالی بود که برخی شرکت‌ها از توانایی خود برای اعلام آنلاین و به موقع نتایج انتخابات خبر داده بودند.

رهبر دسته انتخاباتی صلح و عدالت اسلامی تصریح کرد: 44 درصد آرای اعلام شده در صندوق‌های انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان تقلبی هستند و در صورت ادامه روند کنونی انتخابات بطور قطع به دور دوم کشیده خواهد شد.

سرنوشت نامعلوم نتایج انتخابات ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان
سرنوشت نامعلوم نتایج انتخابات ریاست جمهوری

وی افزود: در دو هزار و 432 محل اخذ رای اسناد و دستگاه‌های بیومتریک دزدیده شده‌اند و به همین خاطر باید در این محل‌ها رأی‌گیری مجدد انجام شود و براساس آن نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان اعلام شود.

اظهارات حکمتیار در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته نیز عبدالله عبدالله، رهبر تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» ضمن تاکید بر توقف بازشماری و متهم کردن تیم حاکم به مهندسی انتخابات گفت که اگر افغانستان به بحران برود مسئولیت آن با تیم «دولت‌ساز» است.

پیش از این نیز کمیسیون انتخابات افغانستان از مفقود شدن 100 دستگاه بایومتریک و 495 کارت حافظه این دستگاه‌ها خبر داده بود، همچنین این کمیسیون مدعی شده که در روز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از 22 هزار و 588 دستگاه بیومتریک استفاده شده بود که سرنوشت 737 دستگاه و اطلاعات آن مشخص نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала