عبدالله خواستار توقف روند بازشماری آرا شد

© Photo / Facebook/moiعبدالله عبدالله
عبدالله عبدالله  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالله عبدالله، رهبر تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی، هشدار می‌دهد که اگر افغانستان وارد بحران شود، مسؤول آن تیم انتخاباتی دولت‌ساز خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آریانا نیوز، عبدالله عبدالله رهبر تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی روز گذشته (10نوامبر) در کابل در گردهمایی جمعی از هوادارانش خواستار توقف بی درنگ باز شماری آرا از سوی کمیسیون مستقل انتخابات شده .

آقای عبدالله هشدار از بحران انتخاباتی داد و تاکید کرد که مسوول این بحران احتمالی تیم دولت ساز به رهبری محمد اشرف غنی خواهد بود.

آقای عبدالله میگوید: "ما طرفدار بحران نیستیم، اگر خدا ناخواسته کشور به بحران میرود، مسوولیت اش به دوش تیم تقلب گر که به نام دولت ساز خود را اعلام کرده است".

صالح به عبدالله: اگر برنده شدید با یک دسته گل به تبریکی تان خواهیم آمد - اسپوتنیک افغانستان
صالح به عبدالله: اگر برنده شدید با یک دسته گل به تبریکی تان خواهیم آمد

تیم «ثبات و همگرایی» میگوید که نزدیک به 300 هزار رای به گونه غیر قانون شامل روند بازشماری آرا شده است.

در همین حال آقای عبدالله تاکید دارد که این بار تن به هیچ سازشی نمیدهد، "نتایج انتخابات فقط و تنها بر اساس رای پاک مردم افغانستان می‌باشد".

رهبر تیم ثبات و همگرایی آغاز روند بازشماری بخشی از آرای انتخابات ریاست جمهوری را غیر قانونی می‌داند و خواهان متوقف ساختن بی درنگ این روند شده است.

این در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات، روز شنبه (18 عقرب) روند بازشماری و تفتیش 8255 محل رأی‌دهی را آغاز کرد.

از سویی هم، تیم‌های انتخاباتی عبدالله عبدالله، رحمت‌الله نبیل و گلب‌الدین حکمت‌یار، روند بازشماری و تفتیش آرا را خلاف قانون دانسته و تحریم کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала