جنرال امریکایی: چندین سال دیگر نیز در افغانستان خواهیم ماند

CC BY 2.0 / The US Army / استخدام اجیران امریکایی برای قتل سیاستمداران در شرق نزدیک
استخدام اجیران امریکایی برای قتل سیاستمداران در شرق نزدیک  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مارک میلی، رییس عمومی ستاد ارتش ایالات متحده از حضور دراز مدت نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال مارک میلی رییس ستاد ارتش ایالات متحده امریکا اخیرا در یک مصاحبه ابراز داشته است که نظامیان کشورش برای چندین سال دیگر به حضورشان در افغانستان ادامه خواهند داد.

وی در این خصوص گفته است: «نیروهای امریکایی به این زودی ها از افغانستان خارج نمی‌شوند و ماموریت‌شان را برای چندین سال دیگر ادامه خواهند داد».

ترامپ در مورد خروج 5 هزار نظامی امریکا از افغانستان تصمیم خواهد گرفت - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ در مورد خروج 5 هزار نظامی امریکا از افغانستان تصمیم خواهد گرفت

میلی در این گفتگو مشخص نکرده است که نیروهای نظامی امریکا برای چند سال دیگر در حضور خواهند داشت.

او افزوده است که امریکا پس از حادثه یازده سپتامپر، برای این‌که افغانستان به پناه‌گاه تندروان تبدیل نشود و امریکا را تهدید نکند، به این کشور رفته و این مأموریت هنوز پایان نیافته است.

رییس ستاد ارتش امریکا تاکید کرده، برای موفقیت این مأموریت، حکومت و قوای امنیتی افغانستان باید بتوانند امنیت داخلی کشورشان را تأمین کنند و نگذارند که دهشت‌افگنان از قلمرو آن کشور به کشورهای دیگر به ویژه ایالات متحده امریکا حمله نمایند.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا بار بار گفته است که نظامیان امریکایی را از افغانستان به امریکا برخواهد گرداند.

خروج کامل نظامیان خارجی از افغانستان یکی از نکات عمده در مذاکرات زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا در امور صلح افغانستان با نمایندگان طالبان است.

 امریکا حدود 12 هزار سرباز در چوکات مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان دارد. پیش از این مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا در سفر به کابل گفته بود که شمار نیروهای خود را در افغانستان تا مرز 8 هزار و 600 تن کاهش خواهند داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала