توافق ترامپ برای گسترش ماموریت های نظامی امریکا جهت حفاظت از نفت در سوریه

© REUTERS / Jonathan Ernstترامپ مجبور شد محل اقامت دائم خود را تغییر دهد
ترامپ مجبور شد محل اقامت دائم خود را تغییر دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا به گسترش مأموریت نظامی برای حفاظت از میدان های نفتی در سوریه موافقت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از اسوشیتد پرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، گسترش ماموریت های نظامی، جهت حفاظت از میدان های نفتی سوریه را تأیید نموده است.

این خبرگزاری سه‌ شنبه شب به نقل از مقام‌هایی که خواستند نامشان فاش نشود، نوشت: این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که ترامپ اخیرا جلسه ای با مسؤولان نظامی امریکا برگزار کرد.

ترامپ: نفت را دوست دارم و برای حفاظت آن در سوریه خواهیم ماند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: نفت را دوست دارم و برای حفاظت از آن در سوریه خواهیم ماند

آژانس خاطرنشان می سازد که چنین اقدامی باعث شماری "سؤال حقوقی پیچیده" از جمله اینکه آیا ارتش امریکا در صورت تهدید برای میدان های نفتی قادر به حمله به نیروهای سوریه، روسیه یا سایر نیروهای نظامی خواهد بود یا خیر،ایجاد می کند.

طبق این طرح جدید، نیروهای امریکایی منطقه وسیعی از سرزمین‌ هایی را که در الحسکه تا دیرالزور تحت کنترل شبه‌ نظامیان کُرد قرار دارد، محافظت خواهند کرد.

آسوشیتدپرس نوشت: ترامپ هرچند وعده داده بود که بخش بزرگی (1.2 هزار) نظامی امریکایی را از جنگ سوریه خارج کند، اما تصمیم تازه وی، صدها نیروی امریکا را مجبور به حضور در سوریه خواهد کرد.

پیش ازاین نیز رئیس‌جمهوری امریکا در صحبت با خبرنگاران در کاخ سفید ضمن تاکید بر تمایلش به بازگشت سربازان امریکایی از سوریه به خاک کشورش گفته بود:  من نفت را دوست دارم ، ما باید از نفت حفاظت کنیم و افزود: باید مرزهای ترکیه و سوریه را کسانی غیر از سربازان امریکایی تحت کنترل بگیرند، ما چاه‌های نفت را امن کردیم، من نفت را دوست دارم، ما با کردها همکاری می‌کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала