اظهارات پوتین در مورد تسلیحات "بی مانند" روسیه

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر کنایۀ پوتین به اعلام نتایج انتخابات در افغانستان
کنایۀ پوتین به اعلام نتایج انتخابات در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه می گوید، کشورش تسلیحاتی را در اختیار دارد که تا هنوز آنالوگ آنها در هیچ‌یک از کشور های دیگر ساخته نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه (6اکتبر) دردیدار با شماری از افسران و دادستان های ارشد به مناسبت انتصاب آنها در پست های بالاتر و تخصیص رتبه های نظامی به آنها گفت، روسیه سلاح های را در اختیار دارد که تا کنون انالوگ آنها در جهان ساخته نشده.

رئیس جمهور روسیه خاطر نشان ساخت که با وجود داشتن چنین تسلحات، هیچ تهدیدی از سوی روسیه متوجه سایر کشور ها نخواهد بود.

ولادیمیر پوتین گفت: روسیه درآینده پتانسیل دفاعی خود با قرار دادن جدیدترین سیستمهای تسلیحاتی هشدار، سیستم های لیزری و سایر سلاحهای مدرن كه سایر كشورها هنوز در اختیار ندارند، تقویه خواهد کرد. در عین حال ، پوتین خاطرنشان كرد كه این امر" دلیلی برای تهدید كسی نیست".

رهبر روسیه در ادامه گفت: برعکس ما برای آغاز خلع تسلیحاتی" از هیچگونه تلاش دریغ نخواهیم کرد.

کارشناس نظامی: راکت «سرمات» را هیچ کدام سیستم مدافعه راکتی هدف قرار داده نمی تواند - اسپوتنیک افغانستان
سه روش امریکایی برای از بین بردن "ابر سلاح" روسیه

گفتنیست که در تاریخ 12 اکتبر سال جاری، ولادیمیر پوتین در صحبت های ابراز داشت که رویکرد ناتو در خصوص نزدیک شدن به مرز های روسیه "باعث خوشنودی" نمی‌شود، ولی اطمینان داد که هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد، زیرا روسیه "مدرن ترین سلاح هایی رادر اختیار دارد که کشور های دیگر در جهان از آن برخوردار نیست".

 دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه پیش ازاین  گزارش داد كه ولادیمیر پوتین در جمع مقام های ارشد وزارت دفاع روسیه گفت صادقانه می گویم كه سلاح های لیزری كه روسیه امروز به آنها دست یافته است زمانی تنها در افسانه ها و داستان های تخیلی دیده می شد.

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینكه منظورم سلاح های تاكتیكی لیزری دقیق است، اظهار داشت: این تسلیحات در چند دهه آینده و قرن بیست و یكم توانمندی ارتش و نیرو های دریایی روسیه را تعیین خواهد كرد.

 در ماه مارچ سال جاری،ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام خود عنوانی مجلس فدرال، درباره آخرین انواع سلاح های استراتژیک در روسیه صحبت کرد. رئیس جمهور به ویژه، اعلام کرد که ساخت سلاح ویژه ای در روسیه آغاز شده است که از مسیر پرواز بالستیک استفاده نمی کند و برای دفاع راکتی امن مد نظر گرفته شده.

ولادیمیر پوتین در جریان پیام سالانه خود همچنین کادر های از آزمایش مجموعه راکتی" سرمت" و راکت مافوق صوت" کینژال" را نیز به نمایش گذاشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала