نگرانی ها از حضور ده‌ها تروریست خارجی در ولایت فاریاب

© Sputnikفاریاب
فاریاب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
والی فاریاب می‌گوید که ده‌ها تروریست خارجی در سه ولسوالی این ولایت جابجا شده اند و این امر نگرانی‌های امنیتی را دراین ولایت شدت بخشیده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "آریانا نیوز"نقیب الله فایق والی فاریاب اخیرا  در یک نشست خبری در کابل ابراز داشت که در جریان دو هفته‌ی اخیر، شماری از اتباع خارجی با خانواده‌های شان در ولسوالی‌های کوهستان، گرزیوان و المار این ولایت جابه‌جا شده‌ و حضور آن‌ها سبب شدت گرفتن جنگ شده است.

به گفته وی این تروریستان که شمار شان دستکم به 40 تن می‌رسند در ولسوالی‌های المار، گرزیوان و کوهستان  این ولایت در ساحات زیر نفوذ طالبان جای گرفته‌اند.

او افزود، این افراد که با فامیل‌های شان همراه هستند مهارت‌های  نظامی از جمله تک تیر اندازی و پرتاب هاوان را به جنگ‌جویان طالبان آموزش داده و بعضا خود به گونه مستقیم علیه نیروهای ارتش جنگ می‌کنند.

افزایش دامنه نفوذ داعش در افغانستان با حضور امریکا - اسپوتنیک افغانستان
افزایش دامنه نفوذ داعش در افغانستان با حضور امریکا

او از عبدالعزیز پسر طاهر یلداش رهبر تحریک اسلامی ازبکستان نام برد که در جمع این تروریستان در ولسوالی المار ولایت فاریاب جابجا شده است.

هرچند والی فاریاب تأکید می‌کند که در جریان یک سال گذشته چندین عملیات هوایی‌ برای سرکوب اتباع خارجی راه‌اندازی شده؛ اما می‌گوید که افزون بر عبدالعزیز، چهل خانواده‌ی دیگر نیز در چندین ولسوالی ولایت فاریاب جا‌به‌جا شده ‌اند.

آقای فایق تصریح کرد که بر اساس معلومات کشفی، این افراد از برخی فرماندهان گروه طالبان امکانات و تجهیزات نظامی دریافت می‌کنند، اما با گروه داعش همنوایی بیشتر دارند؛ او اما تاکید کرد که تاکنون این افراد پرچم داعش را بالا نکرده‌اند.

والی فاریاب جابجایی اتباع خارجی را در فاریاب تهدید آمیز برای امنیت این ولایت ارزیابی کرده از تقویت دوباره گروه داعش در ولایت‌های شمالی کشور ابراز نگرانی کرد.

او جابجایی این تروریستان در ساحات تحت نفوذ گروه طالبان که به گفته‌ای وی راه اندازی عملیات‌های تصفیه‌ای زمینی را ناممکن کرده خطر آفرین توصیف کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала