عبدالله: برای رسیدن به صلح از هر فرصت استفاده می‌کنیم

© Photo / D.AB / D.ABعبدالله: برای رسیدن به صلح از هر فرصت استفاده می‌کنیم
عبدالله: برای رسیدن به صلح از هر فرصت استفاده می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجرائیه و کاندید انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در دیدار با سفیر ترکیه در کابل از شفافیت انتخابات سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه افغانستان در مراسمی به مناسبت «۹۶مین سالروز جمهوریت ترکیه» در سفارت این کشور در کابل افزوده است که مردم افغانستان برای آمدن صلح همیشگی در کشور قربانی های زیادی داده و دیگر از جنگ خسته شده اند.

ازسوی هم رئیس اجرائیه، خواستار شفاف بودن شمارش آرا شده و گفته است که شفافیت انتخابات می‌تواند برای برقراری صلح در افغانستان رول عمده را کار کند.

دیدار عبدالله عبدالله با جان بس  - اسپوتنیک افغانستان
دیدار عبدالله عبدالله با جان بس

در عین حال داکتر عبدالله تاکید می‌کند که صلح برای همه مردم افغانستان در اولویت قرار دارد به همین خاطر ما باید برای رسیدن به صلح از لحظه لحظه و از هر فرصت باید استفاده کنیم.

در ادامه وی افزوده است که بالای کمیسیون انتخابات اعتماد دارد.

گفتنیست کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با نشر یک اعلامیه گفته بود که نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری کشور به تاریخ ۲۳ عقرب سال جاری، اعلام خواهد شد.

براساس جدول زمان‌بندی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان این نتیجه باید به تاریخ ۲۷ماه گذشته (میزان) اعلام می‌شد، اما نتایج ابتدایی با تاخیر قریب به یک ماه اعلام خواهد شد.

حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات (یک‌شنبه، ۵عقرب) گفت که بدلیل مشکلات تخنیکی و تأخیر بررسی آرا اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری به تعویق افتاد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала