گاندی، مخالف خشونت در افغانستان و جهان

© Photo / Twitter, University of Ghanaگاندی، مخالف خشونت در افغانستان و جهان
گاندی، مخالف خشونت در افغانستان و جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در آخر هفته گذشته در محل املاک خانوادگی لئو تولستوی در "یاسنایا پلیانا" در منطقه تولا به افتخار 150 مین سالگرد تولد ماهاتما گاندی، نمایشگاه عکس و همایش برگزار شد.

در این همایش  تأثیر معنوی دو چهره بزرگ روسیه و هند لئو تولستوی و گاندی در سده های 19-20 مورد بحث قرار گرفت. محققان راه گاندی این نظر را مطرح كردند كه آیا  امروزه  فلسفه گاندی می تواند به ما در مقابله با چالش های جهانی مانند تروریسم و خشونت كمك كند.

آیا فلسفه گاندی می تواند به کاهش خشونت در افغانستان، منطقه و جهان کمک کند؟

در این مورد مطلبی که توسط خبرنگار اسپوتنیک تهیه شده توجه شما را جلب می داریم.

در خانه فرهنگی که در"یاسنایا پلیانا" موقعیت دارد، ایکاترینا تولستایا، مدیر این خانه فرهنگی، بنکاتش وارما سفیر هند در روسیه، محققان و پیروان گاندی و تولستوی، و همچنین دانشجویان و روزنامه نگاران گردهم آمده بودند.

پراكاش جوادكار، وزیر اطلاعات، رادیو تلویزیون و اكولوژی هند، در این محفل به صفت مهمان عالی قدر مراسم روشن کردن چراغ را که طبق آئین هندی فضای اتاق از همه چیز تمیز می شود، قبل از آغاز مراسم بجا آورد.   

اكاترینا تولستایا در سخنرانی خود گفت كه لئو تولستوی "پدر معنوی" گاندی است و ارتباط معنوی گاندی با تولستوی را غنی تر" ساخته است.

وی گفت: "مهمترین چیزی که آنها (تولستوی-گاندی) گفتند عشق است که مردم را وادار می کند که به یکدیگر کمک کنند."

جوادکار، وزیر اطلاعات، رادیو تلویزیون و اكولوژی هند ، در پاسخ به پرسش خبرنگار اسپوتنیک، در مورد اینکه چگونه فلسفه مقاومت صلح آمیز گاندی می تواند به کاهش خشونت در منطقه کمک کند، گفت: "من خوشحالم که اینجا هستم. اهمیت امروزه گفته های گاندی در این است که وی در مورد بحران هایی که امروز جهان را تهدید می کند مانند تغییرات آب و هوا، بسیار قبل صحبت کرده بود".

سینگ رامشوار، رئیس انجمن دوستی روسیه و هند یکی از شرکت کننده های دیگر این همایش  در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: "گسترش ایده گاندی در مورد عدم خشونت به برقراری صلح در افغانستان، منطقه و دیگر نقاط داغ جهان کمک می کند". وی برعلاوه گفت: "فلسفه عدم خشونت مهاتما گاندی- این مؤثرترین و بهترین راه برای مقابله با خشونت در شرایط مدرن است، زمانی که اقدامات گسترده تروریستی در منطقه و جهان مشاهده می شود.  

وی اضافه کرد که یگانه راهکار درست در سیاست، عدم خشونت و عدم استفاده از سلاح است و با سلاح نمی توان به پیروزی نائیل شد.

به گفته وی این همه یک روزه به پایان نمی رسد و این مسیر طولانی است.

رامشوار می گوید؛ این درک و فهم باید در آگاهی مردم جا بگیرد و در این صورت است صلح در افغانستان و سایر نقطه داغ در جهان برقرار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала