پاکستان برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را شادباد گفت

© Sputnik / Firooz Mashoofپاکستان برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را شادباد گفت
پاکستان برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را شادباد گفت  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت پاکستان برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را به شهروندان و دولت این کشور شادباد گفت.
آغاز روند انتقال نتایج از دستگاه های بایومتریک به سرور مرکزی  - اسپوتنیک افغانستان
آغاز روند انتقال نتایج از دستگاه های بایومتریک به سرور مرکزی

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه پاکستان همزمان با پایان رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، که  ملت افغانستان مستحق ستایش هستند زیرا آنان به رغم دشواری‌های و چالش‌ها تصمیم قاطعی برای حمایت از تداوم نظام دموکراتیک در این کشور گرفتند.

در این بیانیه آمده است: پاکستان اطمینان دارد دولت آتی افغانستان که با آرای شفاف و فراگیر مردم این کشور انتخاب می‌شود، فرآیند صلح را پیش ببرد زیرا پایان جنگ ۱۸ ساله در افغانستان براساس ایده و خواسته‌های مردم و دولت این کشور ضروری است.

وزارت امور خارجه پاکستان ادامه داد، که اسلام آباد به پشتیبانی از دولت جدید افغانستان و تسهیل برای پایان دادن جنگ جاری در این کشور ادامه خواهد داد. افغانستان قوی، امن و باثبات به سود پایداری صلح و ثبات در منطقه است.

یادآوری می کنیم، که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ساعت هفت صبح امروز در سراسر این کشور آغاز شد. از جمله مشکلات این انتخابات، عدم کارکرد درست دستگاه بیومتریک در برخی مراکز و تاخیر در گشایش مراکز رای دهی از جمله چالش های مهم این انتخابات بود.

تهدیدهای طالبان مهمترین چالش انتخابات بود که با میزان مشارکت مردم مرتبط بود و هرچند حادثه بزرگی رخ نداد با این وجود در ۱۲ استان افغانستان حملات راکتی، انفجار و حمله مسلحانه صورت گرفت که در آن ۸ نفر کشته و بیش از ۴۰ تن دیگر زخمی گزارش شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала