روسیه: هیچ تضمینی وجود ندارد که پس از توافق صلح، خروج نیروهای امریکایی از افغانستان به تاخیر نیافتد

© AFP 2023 / Delil Souleiman روسیه: هیچ تضمینی وجود ندارد که پس از توافق صلح، خروج نیروهای امریکایی از افغانستان به تاخیر بیافتد
 روسیه: هیچ تضمینی وجود ندارد که پس از توافق صلح، خروج نیروهای امریکایی از افغانستان به تاخیر بیافتد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معارون وزارت خارجه روسیه می گوید که احتمال را مسکو رد نمی کند در صورت توافق بین امریکا و طالبان، ممکن است خروج نیروهای امریکایی از افغانستان به به تأخیر بیافتد.

به گزارش اسپوتینک، سرگئی ریابکوف، معارون وزارت خارجه گفت که بعد از آنكه رئیس جمهور این كشور با صدای بلند و علنی اعلام كرد كه ارتش آمریكا سوریه را ترك خواهد كرد، حالا می بینیم که بحث حفظ حضور نظامی امریکا در سوریه آغاز شده است، نمی خواهم چیزی را پیش بینی کنم، اما به دلایلی به نظر من می رسد که وضعیت مشابهی با افغانستان می تواند رخ دهد.

توافق کابلوف و خلیلزاد درمورد از سرگیری مذاکرات امریکا با طالبان - اسپوتنیک افغانستان
توافق کابلوف و خلیلزاد درمورد از سرگیری مذاکرات امریکا با طالبان

امریکا با طالبان پس از نو دور گفتگو به توافق رسیده بود که این کشور 5 هزار نظامی را از جمع  14 نیرو نظامی از افغانستان به مدت 135 روز بیرون می کند.

در حال حاضر، رئیس جمهور امریکا، دونالدترامپ بخاطر کشته شدن یک سرباز این کشور در حمله کابل، گفتگوهای صلح میان امریکا و طالبان به رهبری نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان زلمی خلیل زاد، متوقف ساخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала