شکایت دختر حجاب‌پوش امریکایی از هواپیمای کانادا

© Photo / Aero Icarus شکایت دختر حجاب‌پوش امریکایی از هواپیمای کانادا
 شکایت دختر حجاب‌پوش امریکایی از هواپیمای کانادا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خانواده یک دختر 13 ساله محجبه امریکایی که با رفتار ناشایست مأموران شرکت هواپیمایی Air Canada مجبور به برداشتن حجاب خود شده بود، از این شرکت شکایت کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از KGO-TV فاطمه عبدالرحمان، دختر محجبه عضو تیم ملی نوجوانان اسکواش امریکا که ماه گذشته برای شرکت در نخستین مسابقه ملی خود عازم کانادا بود با رفتار ناشایست کارکنان فرودگاه روبرو شد.

وی که برای شرکت در نخستین مسابقه خود با تیم ملی امریکا عازم تورنتوی کانادا بود که در فرودگاه سن فرانسیسکو یکی از کارکنان هواپیمایی ایرکانادا او را مجبور کرد حجاب خود را بردارد.  

این دختر محجبه ماجرا را این گونه شرح می‌دهد: مأمور فرودگاه به من گفت عکس پاسپورت با چهره‌ام مطابقت ندارد و باید حجاب خودم را بردارم.

من به او گفتم به دلایل دینی نمی‌توانم این کار را انجام دهم. اما یک مأمور زن هواپیمایی کانادا من را به اتاقی برد و مجبورم کرد حجابم را بردارم. در آن لحظه احساس وحشت و تحقیر شدن به من دست داد.

فاطمه در ادامه می‌گوید: حجاب بخشی از وجود من است. پوششی است که هر روز از آن استفاده می‌کنم. بخشی از زندگی روزمره من است و به داشتن آن افتخار می‌کنم.

صبرین خواهر فاطمه می‌گوید خانواده او از شرکت ایر کانادا خواستار توضیح علت این حادثه شده‌اند اما تا کنون پاسخی دریافت نکرده‌اند.خانواده فاطمه دو هفته به ایر کانادا فرصت داده‌اند تا به شکایت آنها پاسخ داده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала