تظاهرات علیه تبعیض در اندونیزیا، ۲۰ کشته و ۶۵ زخمی برجا گذاشت

© REUTERS / Beawihartaتظاهرات علیه تبعیض در اندونیزیا، ۲۰ کشته و ۶۵ زخمی برجا گذاشت
تظاهرات علیه تبعیض در اندونیزیا، ۲۰ کشته و ۶۵ زخمی برجا گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در نتیجه تظاهرات علیه تبعیض قومی و نژادی در اندونیزیا، دست‌کم ۲۰ تن کشته و ۶۵ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس فرانس پرس، قبل از این گزارش شده بود که روز دوشنبه (۲۳ سپتمبر) در شهر وامن در مربوطات ولایت پاپوآ در شرق اندونیزیا تظاهرات جدید همراه با بی‌نظمی‌ها و آتش‌زدن ساختمان‌های حکومتی به رسم اعتراض علیه تبعیض در قبال محصلین اهل ولایت پاپوآ در ولایات دیگر این کشور، برگزار شده اند.

پایتخت و دو شهر دیگر اندونیزیا بی‌برق شد - اسپوتنیک افغانستان
پایتخت و دو شهر دیگر اندونیزیا بی‌برق شد

اکو داریانتو، سخنگوی نیروهای مسلح اندونیزیا با ذکر اینکه در نتیجه بی‌نظمی‌ها ۱۶ تن جان باخته اند، گفت: "اکثریت این افراد در نتیجه آتش‌سوزی جان باخته اند".

وی همچنان خاطر نشان ساخت که احتمال دارد شمار قربانیان افزایش یابد.

همچنان چهار تن دیگر در شهر جایاپور، جایی که درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی رخ داد، کشته شده اند.

علاوه بر این، در جریان تظاهرات امروزی در اندونیزیا ۶۵ تن زخمی شده اند و در مجموع حدود ۳۰۰ تن از معترضان توسط پولیس بازداشت شده اند.

تظاهرات و بی‌نظمی‌ها در ولایات پاپوآ و پاپوآی غربی در آخر ماه اگست پس از آن آغاز شد که در شبکه‌های اجتماعی گزارش‌هایی مبنی بر حمله بر محصلین اهل ولایت پاپو در شهرهای دیگر این کشور – ولایت جاوی شرقی و سولاوسی غربی، نشر شد. براساس این گزارش‌ها، حمله‌کنندگان بر محصلین اهل پاپوآ ، این محصلین را "میمون" خوانده و خواستار بیرون‌انداختن آنها از پوهنتون‌ها و دیگر اماکن تحصیلی که در آنها به زبان اندونیزیایی تدریس می‌شود، شده اند.

معترضان در پاپوآ و پاپوآی غربی می‌گویند تا زمانی که در اندونیزیا تبعیض نژادی علیه مردم پاپوآ توقف نیابد، به اعتراضات شان ادامه خواهند داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала