کابلوف از تمایل طالبان برای ازسرگیری مذاکرات با امریکا خبر داد

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر کابلوف از تمایل طالبان برای ازسرگیری مذاکرات با امریکا خبر داد
کابلوف از تمایل طالبان  برای ازسرگیری مذاکرات با امریکا خبر داد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه پس از سفر طالبان به مسکو و نشست مشترک با نمایندگان این گروه، از آمادگی طالبان برای ادامه گفتگو ها با امریکا خبر داد.

 ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان و مدیر دپارتمنت دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه در صحبت با اسپوتنیک،  پس از سفر نمایندگان گروه طالبان به مسکو از آمادگی این گروه برای ادامه مذاکرات با امریکا خبر داد، اما گفت که تاریخ دقیق برگزاری مذاکرات تا هنوز دقیق نیست.

نشست نمایندگان طالبان و نماینده وزارت خارجه روسیه به روز جمعه (13 آگست) در مسکو برگزار شد.

کابلوف گفت، طالبان آماده چنین نشست با نمایندگان ایالات متحده امریکا نیز می باشند. وی در خصوص تاریخ دقیق مذاکرات طالبان و ایالات متحده امریکا اظهار بی خبری نمود و اضافه کرد که تا هنوز گروه طالبان نیز دراین مورد آگاهی ندارند.

به گفته کابلوف، در طی نشست اخیر مسکو با گروه طالبان، موضوع کاهش بیشتر تحریم ها علیه طالبان مطرح نشده است.  

وی افزود: سرپرستی هیئت جنبش طالبان در مسکو را محمد عباس استانکزی، معاون رئیس دفتر سیاسی  طالبان در دوحه بردوش داشت و ملابرادر دراین نشست حضور نداشت. 

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان در دیدار با نمایندگان دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
کابلوف به طالبان: روسیه به ادامه گفتگوها با امریکا تاکید دارد

یادآوری می کنیم، در پی لغو مذاکرات صلح میان دولت امریکا و نمایندگان گروه طالبان، یک هئیت مذاکره‌کننده طالبان از قطر به مسکو سفر نمود. نمایندگان این گروه در مصاحبه با رسانه‌های روسیه نیز ابراز داشتند که هنوز مایل به آوردن صلح در افغانستان از طریق مذاکره هستند.

شیر محمد عباس استانکزی، از اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر که رهبری این هیئت را بر عهده دارد در مصاحبه با تلویزیون دولتی روسیه گفته که جنگ بر آن‌ها (طالبان) تحمیل شده است. او افزوده که با این حال هنوز این گروه علاقمند به آوردن صلح در افغانستان از طریق مذاکره است.

آقای استانکزی گفت: "متاسفانه هر زمانی که ما به یک توافق نهایی رسیده‌ایم، مذاکرات از سوی آمریکا لغو شده است."

سفر هیئت طالبان به مسکو در حالی صورت می‌گیرد که قرار بود هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا در کمپ دیوید با رییس جمهور افغانستان و رهبران گروه طالبان دیدار کرده و توافق امریکا و طالبان را نهایی کند اما روز یکشنبه دونالد ترامپ از لغو این دیدار خبر داد.

او گفت مذاکره با طالبان را لغو کرده است، چون آنها با حمله‌ای دیگر، غیرنظامیان و یک سرباز امریکایی را در آستانه این دیدار کشته‌اند.

دور نهم مذاکرات نمایندگان امریکا و طالبان که برای ده ما در دوحه پایتخت قطر در جریان بود، شامل دولت افغانستان نمی‌شد چون طالبان این دولت را نامشروع می‌دانند.

 نماینده خاص امریکا، در امور صلح افغانستان، زلمی خلیل زاد پس از 9 دور مذاکرات در قطر، روی سند پیش نویس، خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، اتش بس و همچنان آغاز مذاکرات صلح بین الافغانی به توافق رسیده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала