پاکستان سفرای افغانستان و هند را احضار کرد

© Photo / Facebook/Ministry of Foreign Affairs Islamabadپاکستان سفرای افغانستان و هند را احضار کرد
پاکستان سفرای افغانستان و هند را احضار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه پاکستان با احضار سفرای هند و افغانستان اعتراض خود را به تنش‌های اخیر در سرحدات مشترک با این کشورها اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه‌های پاکستانی، وزارت خارجه پاکستان با فراخواندن سفرای کشورهای افغانستان و هند، اعتراض خود را به تیراندازی‌ در سرحدات این کشور با هند و افغانستان اعلام کرد.
رسانه‌ها روز گذشته اعلام کردند که در جریان تیراندازی در سرحدات پاکستان با هند و افغانستان چهار نظامی پاکستانی و یک زن غیرنظامی پاکستانی کشته شده اند.

نفوذ 200 شبه‌نظامی از پاکستان به کشمیر هند - اسپوتنیک افغانستان
نفوذ 200 شبه‌نظامی از پاکستان به کشمیر هند

تیراندازی در سرحد پاکستان و هند همزمان با تشدید تنش‌های دو طرف بر سر کشمیر صورت گرفته و همین موضوع به نگرانی‌ها در ارتباط با افزایش این تنش‌ها دامن زده است.
از سوی دیگر شبه نظامیان افغانستان روز جمعه اقدام به تیرندازی به سوی نیروهای سرحدی پاکستان در ولایت خیبر پشتونخواه در شمال غرب این کشور کرده بودند و همین موضوع نیز به احضار سفیر افغانستان در پاکستان منجر شده است.

مسوولین وزارت خارجه پاکستان در دیدار با مقامات دیپلماتیک افغانستان تأکید کردند که افغانستان مسئولیت تأمین امنیت سرحد خود را بر عهده دارد.

 مقامات افغانستان طی هفته‌های اخیر ارتش پاکستان را به چندین واقعه حملات توپخانه‌یی به خاک افغانستان متهم کرده اند.

وزارت خارجه پاکستان همچنان به مقامات دیپلماتیک هند گفته اند که در نتیجه تیراندازی نظامیان هندی در سرحد دو کشور در کشمیر، یک زن ۴۰ ساله جان باخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала