عبدالله: اشرف غنی صلاحیت ندارد دستور منع خروج و ورود کسی را بدهد

© Photo / Facebook/AAعبدالله: اشرف غنی صلاحیت ندارد دستور منع خروج و ورود کسی را بدهد
عبدالله: اشرف غنی صلاحیت ندارد دستور منع خروج و ورود کسی را بدهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجرائیه افغانستان گفته است، که رئیس جمهور این کشور پس از این صلاحیت منع خروج و منع ورود کسی را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه دولت افغانستان و  نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور، هشدار می‌دهد که اشرف غنی رئیس جمهور کنونی این کشور، پس از این صلاحیت ممنوع الورود و ممنوع الخروج هیچ شهروند کشور را ندارد.

Abdullah Abdullah - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله عبدالله: اشرف غنی را رئیس جمهور منتخب مردم نمی دانم

آقای عبدالله، این مطلب را در یک گردهمایی انتخاباتی که باشند‌گان مناطق شرقی کابل پشتیبانی خود را از دسته انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی» اعلام کردند اظهار کرد. 

رئیس دسته انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی» همچنان، رقیب انتخاباتی اش دسته انتخاباتی «دولت‌ساز» را متهم به استفاده از امکانات حکومتی در کارزارهای انتخاباتی کرده می‌افزاید که رئیس‌جمهور غنی، به قراردادی‌ها پیام داده است که اگر در مبارزات انتخاباتی دسته «دولت ساز» سهم مالی نگیرند قراردادی های آن ها را فسخ می‌کند.

آقای عبدالله، میگوید:- "اشرف‌غنی از موقف دولتی استفاده کرده و به تهدید تجار می‌پردازد. رئیس جمهور! از این پس اگر کسی را ممنوع‌الخروج و ممنوع‌الورود ساختی، می‌دانم که به خاطر کمپاین است و کسی‌که حرفت را قبول نکرد، تهدید می‌کنی. مردم را به مقاومت مدنی دعوت می‌کنیم. در آن وقت، مسوولیت بر عهده خودت است. صاحبان بخش خصوصی را تهدید کردی. این وضعیت شب وروز ادامه دارد. تعدادی از مجوریت تن دادند. چون گفتی یا پول بدهید و یا بزنست را می‌بندیم و خودت را به سارنوالی معرفی می‌کنیم. این‌ها دیگر قابل تحمل نیست".

اما ارگ ریاست جمهوری هر گونه سو استفاده از منابع دولتی در کارزار های انتخاباتی را رد می کند.

یادآوری می کنیم، که چند روز پیش ریاست اجرائیه حکم تعلیق فرمان ریاست جمهوری مبنی به بررسی وزارت امور خارجه را داده است. حالا دیده شود تا روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تنش‌ها تا چه اندازه روی مسایل حکومتداری در کشور تأثیر‌گذار خواهد بود. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала