استفاده ازکبوتران جاسوس در عملیات های دوران جنگ سرد

© Photo / Pixabayاستفاده ازکبوتران جاسوس در عملیات های دوران جنگ سرد
استفاده ازکبوتران جاسوس در عملیات های دوران جنگ سرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) اخیرا جزئیات جدیدی را درباره استفاده از حیوانات و پرندگان خانگی برای عملیات‌های جاسوسی در دوره جنگ سرد منتشر کرده است.

 به گزارش اسپوتنیک، سازمان سیا ده‌ها پرونده مربوط به آزمایش‌های دوران جنگ سرد را از حالت محرمانه خارج کرده و به نظر می‌رسد این سازمان در ماموریت‌های خود تنها بر انسان‌ها متکی نبوده است.

سازمان سیا جزئیات مربوط به آموزش گربه ها، سگ ها، دلفین‌ها و پرندگانی از جمله کبوترها، زاغ‌ها و کلاغ‌ها را منتشر کرد. در این جزئیات آمده است که سازمان سیا دستگاه‌های شنود را در بدن گربه‌ها جاساز می‌کرده است. این سازمان همچنین دستگاه‌های الکتریکی را در مغز سگ‌ها قرار می‌داده تا ببیند تا چه فاصله‌ای می‌تواند این حیوانات را کنترل کند.

Ледоход на Иртыше в Омской области - اسپوتنیک افغانستان
مرزبانان هندی یک کبوتر جاسوس پاکستانی را بازداشت کردند

بنا بر این اسناد، سیا پرندگان مهاجر را "حسگرهایی زنده" می‌دانسته که بر اساس خوراکشان و با آزمایش گوشت‌ آن‌ها، می‌توانستند مواد مورد آزمایش روس‌ها را تعیین کنند.

این سازمان سپس صدها کبوتر را جمع‌آوری کرده و احتمال تربیت شدن آن‌ها برای مسیرهایی خاص را با نصب دوربین‌هایی به آن‌ها بررسی کرده است. هدف نهایی آن‌ها کشتی‌سازی‌های لنینگراد (سن‌پترزبورگ فعلی) بود. برخی از این پرندگان طی مراحل آموزش خود عکس‌های بی‌نظیری گرفتند. با این حال اکثر این کبوترها با تجهیزات گران قیمتی که به آن‌ها متصل شده بود، پرواز کردند و رفتند. در این اسناد ذکر نشده که عملیات لنینگراد در نهایت انجام شد یا خیر.

در اوایل دهه 1970، سیا با روی آوردن به حیوانات درنده و کلاغ‌ها امیدوار بود که بتواند آن‌ها را برای ماموریت‌های "استقرار" مانند قرار دادن دستگاه شنیداری در لبه پنجره و ماموریت‌های عکاسی تربیت کند.

بیشترین تلاش سیا اما روی تربیت "دلفین‌های جنگی" متمرکز بوده تا از توسعه نیرو های زیردریایی هسته‌ای جلوگیری کنند.

بنا بر اسناد سیا، هیچ یک از این برنامه‌ها موفقیت‌آمیز نبود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала