راکت هستوی برد «نامحدود» روسیه تا سال 2025 آماده خواهد شد

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر راکت هستوی برد «نامحدود» روسیه تا سال 2025 آماده خواهد شد
راکت هستوی برد «نامحدود» روسیه تا سال 2025 آماده خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طبق ارزیابی استخبارات امریکا، باوجود آزمایشات ناموفق، راکت بالدار برد «نامحدود» روسیه با دستگاه انرژی هستوی در جریان شش سال آینده، یعنی بسیار زیاد قبل از ان که قبلاً خبر داده شده بود، آماده خواهد شد.

امانده ماسیاس (Amanda Macias) در مقاله خود در CNBC (امریکا) می نویسد، گزارش ها راجع به موعد نو و بلند پروازانه تر آمادگی این راکت های بالدار با وجود این واقعیت که کرملین پس از چندین بار تلاش ناموفق، آزمایشات موفقیت آمیز انجام داده است که راجع به آن منابع آگاه خبر داده که با گزارش های استخبارات آشنا شده اند.

برعلاوه، این خبر در زمینه گزارش های مربوط به انفجار اسرارآمیز در سواحل شمالی روسیه که به کشته شدن پنج دانشمند منجر گردید، منتشر شده و پس از آن نگرانی هایی مبنی بر اینکه مسکو راکت Burevestnik را که در بالا گفته شد، آزمایش کرده است. طور که استخبارات امریکایی معلوم نموده، انفجار 8 اگست هنگام ماموریت بلند کردن راکت افتاده بوریوستنیک از کف اقیانوس رخ داده است.

در مارچ سال 2018، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه انواع مختلفی از جدیدترین سلاح های مافوق صوت و همچنین راکت بالدار Burevestnik را معرفی کرد. پوتین گفت که این راکت بالدار با دستگاه انرژی هسته ای توسط برد نامحدود مشخص میشود.

آزمایشات راکت  Burevestnik(طبق طبقه بندی ناتو - «Skyfall») یک بار در اوایل سال جاری و چهار بار دیگر از نوامبر سال 2017 تا فبروری سال 2018 انجام شده اند. همه این آزمایشات با ناکامی پایان یافته اند.

روسیه راکت کروز با برد نامحدود را آزمایش کرد - اسپوتنیک افغانستان
روسیه راکت کروز با برد نامحدود را آزمایش کرد

طوری که ایالات متحده معلوم نموده، طولانی ترین پرواز آزمایشی این راکت کمی بیش از دو دقیقه دوام کرد و در این مدت این راکت فاصله 35 کیلومتر، قبل از آنکه کنترول خود را از دست دهد، طی کرده بود و بعداً سقوط نمود. کوتاه ترین پرواز چهار ثانیه طول کشید و در این مدت راکت به فاصله هشت کیلومتر پرواز کرد. این آزمایشات نشان داد که دستگاه هسته ای انرژی راکت بالدار، واضحاً، فعال شده نتوانسته، یعنی این راکت نمی تواند فاصله "نامحدود" را که پوتین درباره آن صحبت کرده است، طی نماید.

کاخ سفید: از مسابقه تسلیحاتی با روسیه هراس نداریم - اسپوتنیک افغانستان
کاخ سفید: از مسابقه تسلیحاتی با روسیه هراس نداریم

رئیس جمهور روسیه گفت که این سلاح "آسیب ناپذیر" پتانسیل قوی دارد. در عین حال، در ماه مارچ، CNBC اعلام کرد که کرملین می تواند تنها تعداد کمی از این راکت ها بسازد، زیرا تا کنون تمام آزمایشات آنها شکست خورده و به خاطر اینکه طراحی آن به پول زیادی نیاز دارد. به گفته کارشناسان در امور امنیت ملی، با وجود همه ناکامی ها ، پوتین قصد دارد در چنین سلاح هایی سرمایه گذاری کند. "روسیه قصد دارد سرمایه های زیادی را در سیستم های جدید مانند این سرمایه گذاری کند تا سیستم های دفاع راکتی ایالات متحده را شکست دهد. جفری لوئیس (Jeffrey Lewis)، کارشناس تسلیحات هسته ای در انستیتوت مطالعات بین المللی میدلبوری (Middlebury Institute of International Studies)  در مونتری گفت: «ما به سوی مسابقه تسلیحاتی پیش میرویم. دوستی شخصی ترامپ با پوتین نمی تواند جایگزین قراردادهای گردد که باعث بازداری ابرقدرت های هسته ای میگردیدند. مهم نیست که این رهبران چه می گویند، نیروهای مسلح امریکا و روسیه میلیاردها دالر برای تسلیحات هسته ای جدید هدایت شونده علیه یکدیگر خرج می کنند».

روسیه علاقمند مسابقه تسلیحاتی با امریکا نیست - اسپوتنیک افغانستان
روسیه علاقمند "مسابقه تسلیحاتی" با امریکا نیست

جوشوا پولاک (Joshua Pollack)، کارشناس در باره مسایل گسترش سلاح های هسته ای و مدیر مسوول نشریه Nonproliferation Review، استراتژی پوتین را "تخریب خودی" توصیف کرد و افزود: معمولاً برای طراحی "تکنالوژی های جدید عجیب" مانند این راکت بالدار، مدت زمان بسیار زیاد ضروری می باشد.

پولاک گفت:« تقریباً همه آنچه او به نمایش گذاشت، برای آن ساخته شده، تا به شکل از اشکال از سیستم دفاع راکتی امریكا عبور نمایند. نسل فعلی راکت های بین قاره ای بالستیکی می توانند به راحتی این کار را انجام دهند. ولی، شاید، او ظهور نسل جدیدی از تکنالوژی های دفاعی را پیش بینی می کند و سعی میکند پیشگیرانه عمل نماید».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала