هشدار جنرال انگلیسی؛ "بازی بزرگ" با روسیه در راه است

© AP Photo / Cpl Mark Ballantyne/hoهشدار جنرال انگلیسی؛ "بازی بزرگ" با روسیه در راه است
هشدار جنرال انگلیسی؛ بازی بزرگ با روسیه در راه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خطر جنگ مدرن هم در میدان نبرد زمینی و هم در فضای مجازی میان روسیه و انگلیس وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلگراف، فرمانده نیروهای مسلح انگلیس اقای ژنرال پاتریک ساندرس اعلام نمود که کابینه فوق العاده در دولت انگلیس باید، 24 ساعته تهدید روسیه را به عنوان یکی از عناصر "بازی بزرگ" بررسی نمود.

ترامپ: جانسون همان نخست‌وزیری است که بریتانیا دنبالش بود - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: جانسون همان نخست‌وزیری است که بریتانیا دنبالش بود

"بازی بزرگ" - یک اصطلاح تاریخی است که به تقابل سیاسی و دیپلماتیک در قرن 19 بین امپراتوری انگلیس و روسیه  به خصوص افغانستان و کشورهای همجوار در آسیای میانه و جنوبی اشاره دارد.

به گفته این جنرال:

"بازگشت به رقابت قدرتهای بزرگ" بدان معنی است که جنگ مدرن هم در میدان نبرد زمینی و هم در فضای مجازی انجام می شود".

ساندرس افزود: دولت برای هماهنگی باید از همه منابع در اختیار مقامات ، از ابزارهای نظامی گرفته تا نهادهای مسئول برای پاسخگویی به بحران های غیرنظامی ، به روش جدیدی بهره ببرد.

به عقیده وی ، واکنش به مسمومیت اسکریپال ها در سال گذشته "فوق العاده مؤثر" بود و نمونه بارز خوبی از چگونگی گرد هم آوردن ادارات مختلف دولتی برای حل بحران بود.

گفتنی است، سرگئ اسکریپال، جاسوس بریتانیا و یولیا ، دخترش روز 4 مارس 2019 در شهر سالزبری بریتانیا مسموم شدند. طرف بریتانیایی ادعا می کند که دولت روسیه در مسمومیت اسکریپال با ماده А234 دست داشته است اما مسکو این اتهام را اکیدا رد می کند. به دنبال بریتانیا، تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین آمریکا، کانادا، نروژ، اوکراین ودیگر کشورها تصمیم گرفتند در رابطه با قضیه سالزبری دیپلمات های روسی را اخراج کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала