واکنش ترامپ به اطلاعات در مورد فرار دادن جاسوس امریکایی از روسیه

© AP Photo / Evan Vucciواکنش ترامپ به اطلاعات در مورد فراری دادن جاسوس امریکایی از روسیه
واکنش ترامپ به اطلاعات در مورد فراری دادن جاسوس امریکایی از روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا در خصوص گزارشات مبنی بر فراری دادن یک جاسوس امریکایی از روسیه واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک،  دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریكا درباره اطلاعاتی مبنی بر فراری دادن یک جاسوس ارزشمند این کشور از روسیه ابراز نظر نمود.

 رئیس جمهور امریکا در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد اینکه آیا وی ازاین موضوع اطلاع داشت یا خیر، گفت: "نه، من چیزی دراین مورد نمی دانم. من می بینم که سازمان سیا به خوبی پاسخ داده است. بنابراین اقدامات سازمان سیا کاملا مورد رضایت من بوده است".

پیش ازاین هویت احتمالی این جاسوس خارج شده از روسیه فاش شده بود. ظاهراً گفته می شود که این جاسوس فردی به نام اولگ اسمولنکوف، کارمند اداره ریاست جمهوری روسیه بوده است. او به همراه همسر و سه فرزندش در تاریخ 14 جون سال 2017 برای سپری کردن تعطیلات به مونته نگرو رفتند و پس از آن هیچ کس آنها را ندید. بعداً یک پرونده جنایی درباره قتل باز شد.

رئیس سازمان سیا از روش مقابله با روسیه سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
رئیس سازمان سیا از روش مقابله با روسیه سخن گفت

 شبکه خبری CNN  روز دوشنبه به نقل از منابع مطلع گزارش داد که آژانس مرکزی اطلاعات امریکا (سیا) یکی از عوامل خود را که ادعا شده تا رده‌های بالای حکومت روسیه نفوذ کرده بوده، از بیم افشا شدن، از روسیه خارج کرده است.

سی‌ان‌ان این فرد را «یکی از بلندپایه‌ترین منابع مخفی داخل دولت روسیه» توصیف کرده و نوشته است که سازمان سیا در سال 2017 در عملیاتی سری این فرد را از روسیه خارج کرده است.

بنا بر این گزارش، سیا پس از آن تصمیم به خروج این فرد گرفته که معلوم شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور امریکا  ناخواسته، اطلاعاتی طبقه‌بندی‌شده در مورد سوریه را افشا کرده است. همین مسئله این آژانس اطلاعاتی امریکا را نگران کرده که مبادا ترامپ ناخواسته اطلاعات نفوذی ایالات متحده را فاش ساخته و جان او را به خطر بیاندازد.

با این حال، سی‌ان‌ان به نقل از پنج مقام دولتی و اطلاعاتی نوشته است که در جامعه اطلاعاتی امریکا این نگرانی وجود دارد که ترامپ اطلاعات طبقه‌بندی شده را افشا کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала