تهدید طالبان به تشدید حملات در صورت امتناع واشنگتن از مذاکرات

© Sputnik / PM تهدید طالبان به تشدید حملات در صورت امتناع واشنگتن از مذاکرات
 تهدید طالبان به تشدید حملات در صورت امتناع واشنگتن از مذاکرات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی طالبان ابراز داشته که امتناع واشنگتن از مذاکرات با این گروه تشدید عملیات های نظامی طالبان را در پی خواهد داشت.

 به گزارش اسپوتنیک،به نقل از خبرگزاری فرانسه، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان ابراز داشت که، امتناع واشنگتن از مذاکرات با این گروه منجر به تشدید اقدامات نظامی خواهد شد.

سخنگوی طالبان گفت: «ما دو راه را برای پایان دادن به اشغال افغانستان پیشنهاد نمودیم: جهاد و عملیات نظامی یا مذاکرات".

 وی افزود: «اگررئیس جمهور دونالد ترامپ بخواهد جلوی مذاکرات را بگیرد، ما اولین راه را انتخاب می کنیم و امریکایی ها به زودی از آن پشیمان خواهند شد».

 نظامی امریکایی: جنگ علیه طالبان افزایش می‌یابد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا: جنگ علیه طالبان افزایش می‌یابد

 در اعلامیه‌ی این گروه آمده است: « اکنون که رییس جمهور امریکا روند مذاکرات با را متوقف کرده است، زیان آن بیش از هر کسی به خود امریکا می‌رسد، اعتبار امریکا را صدمه می‌زند. تلفات جانی و مالی امریکا را بیشتر و نقش امریکا را در تعامل سیاسی متزلزل معرفی می‌نماید.»

پیشتر در تاریخ دوم سپتامبر زلمی خلیلزاد نماینده ویژه ایالات متحده در امور صلح افغانستان، در دیدار با اشرف غنی، «متن توافقنامه صلح» میان امریکا و طالبان را به رئیس جمهور کشور نشان داد.

روز شنبه گذشته (8آگست) دونالد ترمپ، رییس جمهوری ایالت متحده، پس از حمله تروریستی و کشته شدن نظامی امریکایی اعلام کرد که مذاکرات امریکا و طالبان را متوقف و برنامه دیدارش با رهبران طالبان و محمداشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان را لغو کرده است.

سخنگوی طالبان بار دیگر ابراز داشت که طالبان به برگشت موقف امریکا مبنی بر آغاز مذاکرات با آنها، همچنان امیدوار است، اما تأکید کرده که جنگ‌جویان طالبان تا خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان به جنگ‌شان ادامه می‌دهند.

مذاکرات صلح میان امریکا و طالبان از سوی دونالد ترامپ در حالی لغو شده‌است که زلمی خلیلزاد؛ نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان گفته‌بود که توافق صلح با طالبان در اصول نهایی‌شده و نیاز به موافقت ترامپ دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала