بررسی خطر احتمالی "شهاب سنگ ترور" برای زمین

© Photo / Pixabay بررسی خطر احتمالی "شهاب سنگ ترور" برای زمین
 بررسی خطر احتمالی شهاب سنگ ترور برای زمین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان از عبور یک شهاب سنگ عظیم از کنار زمین خبر می دهند، اما آیا احتمال برخورد این شهاب آسمانی با کره زمین وجود دارد؟

 

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه اکسپرس، یک تن از کارشناسان مرکز تحقیقات فضایی Catalina Sky Survey (CSS) که از سوی ناسا تمویل می شود در مورد خطر احتمالی برخورد شهاب سنگی که قرار است در آینده نزدیک از کنار زمین عبور نماید ابرز نظر نمود.  

وی می گوید که اگر مسیر حرکت این شهاب سنگ تغییر نکند، احتمال صد در صدی برخورد آن با زمین ممکن است. 

یکی از نگرانی های دانشمندان و سازمانهای فضایی،  همواره برخورد شهاب سنگ ها با زمین است، آنها معتقدند که اگر شهاب آسمانی با بزرگی همین شهابی که به زودی از کنار زمین عبور می‌کند با زمین برخورد کند، احتمال دارد هزاران کشته به همراه داشته باشد.

نزدیک شدن شهاب سنگ بزرگ به زمین - اسپوتنیک افغانستان
نزدیک شدن شهاب سنگ بزرگ به زمین

 قرار است بزودی شهاب سنگ غول‌آسا از کنار زمین عبور کند، البته این عبور برای زمین بی‌خطر است اما این اتفاق باعث شده تا دوباره موضوع بی‌دفاع بودن زمین در برابر برخورد شهاب سنگ ها مطرح شود.

در صورت برخورد این  شهاب با خشکی، ممکن است یک شهر به طور کامل ویران شود. از سوی دیگر اگر این شهاب سنگ داخل اقیانوس فرود آید به ایجاد سونامی منجر می شود. در هرحال در هر دو سناریو برخورد شهاب سنگ با زمین تغییرات آب وهوایی را در پی خواهد داشت.

دانشمندان تاکید می کنند که نیاز است برای جلوگیری از برخورد احتمالی این سنگ آسمانی با زمین وارد عمل شد، در غیر اینصورت احتمال   آسیب جدی به بشریت وارد خواهد شد.

گفته می شود که به احتمال زیاد عامل اصلی پایان دوران زمین شناسی پالئوژن برخورد شهاب سنگ های  بوده است که 66 میلیون سال پیش زُخ داد و باعث شد که سه چهارم موجودات روی زمین و از جمله دایناسورها نابود شدند.

این اظهارات را دانشمندان پس از اعتراف ناسا از نزدیک شدن یک شهاب سنگ بزرگ به جو زمین فقط سه ساعت قبل از عبور آن ابراز داشته اند.   خاطر نشان می شود که در ابتدای سال 2019 قطعه شهاب سنگی در کوبا پیدا شد که تحقیقات بر روی آن توسط کارشناسان در حال انجام است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала