نخست‌وزیر مالیزیا در بی‌طرفی تحقیقات در باره طیاره ساقط شده MH17 شک دارد

© REUTERS / Antonio Bronic نخست‌وزیر مالیزیا در بی‌طرفی تحقیقات در باره طیاره ساقط شده MH17 شک دارد
 نخست‌وزیر مالیزیا در بی‌طرفی تحقیقات در باره طیاره ساقط شده MH17 شک دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک، مهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالیزیا گفت که تحقیقات گروه بین‌المللی درباره سقوط طیاره مالیزیا در اوکراین بر اساس دیدگاه کسانی که از این فاجعه رنج برنده اند انجام می‌شود.

وی افزود: دیدگاه و نظرات آنها نمی‌تواند منصفانه و بی‌طرف باشد.

به گفته وی، لازم است که یک تیم حقگو با کارشناسان کشورهای مختلف ایجاد شود، تا بتوانند تحقیقاتی را انجام دهند.

وی همچنان خاطر نشان ساخت که مدت زیادی سپری شد که مالیزیا به شواهد موجود در پرونده سقوط بوئینگ در اوکراین دسترسی پیدا نکرد.

آقای محمد گفت: ما شواهد را که اکنون به آن دسترسی داریم، نمی‌دانیم که آیا این واقعاً می‌تواند بر اساس واقعیت‌ها باشد.

وی همچنان در باره اتهامات علیه روسیه مبنی بر دخالت در این فاجعه گفت:  اگر بتوانید کشوری را مسوول  این فاجعه بدانید، بستگان قربانیان می‌توانند مطالبات خود را از بیمه دریافت کنند. البته، آسیب دیده ها در نتیجه تحقیقات شک نمی‌کنند. اگر روسیه در این حادثه مقصر است، مجبور به پرداخت غرامت خواهد بود. با این حال ، مالیزیا شک دارد که شواهد کافی برای اتهامات علیه روسیه وجود دارد.

نخست وزیر مالیزیا گفت: من به عنوان یک فرد که ذینفع نیست در این ماجرا، به عنوان یک ناظر بی طرف، می توانم بگویم که برخی از نتایج تحقیقات به نظر من درست نیستند همانطور که برای خیلی از شهروندان مالزی به این صورت است.

پیش از این، نخست وزیر مالیزیا بی اعتمادی خود نسبت به نتیجه گیری های تحقیقات بین‌المللی اعلام کرده بود. وی در اظهار نظری امریکا، هالند و استرالیا را علاقه مند به یافتن علل این فاجعه و یافتن مقصر واقعی آن ندانست، به عقیده وی، آنها در عوض به سادگی تصمیم گرفتند كه روسیه باید پاسخگو باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала