تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری افغانستان توسط ۷۲ هزار نظامی

© Sputnik / J.A.K.تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری افغانستان توسط ۷۲ هزار نظامی
تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری افغانستان توسط ۷۲ هزار نظامی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت داخله افغانستان گفت: بیش از ۷۲ هزار نیروی نظامی تامین امنیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کشور را برعهده دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، نصرت رحیمی در مصاحبه با عرب نیوز گفت: ما در حال کار روی یک نقشه جامع برای تأمین امنیت روند انتخابات، پیش از رای گیری، در روز رأی گیری و پس از برگزاری انتخابات هستیم.

سفیر امریکا در کابل - اسپوتنیک افغانستان
امریکا از کمک ۲۹ میلیون دالر برای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خبر داد

رحیمی افزود: براساس این برنامه بیش از ۷۲ هزار نیروی نظامی وظیفه دارند امنیت روند انتخابات را که برای کشور حیاتی و ملی است، تأمین کنند.

وی همچنین گفت: دولت ممکن است در صورت لزوم از نیروهای تحت رهبری ایالات متحده درخواست کمک کند.

نیروهای تروریستی طالبان به رغم این که نشانه هایی از توافق صلح بین این گروه و ایالات متحده دیده می شود،  بارها تهدید به ایجاد اختلال در روند رای گیری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان کرده اند. ،

یادآوری می کنیم، که از سال ۲۰۱۴ تا کنون به دلیل سوء مدیریت و تفرقه بین احزاب سیاسی روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان دو بار به تاخیر افتاده است.  

تقریباً باید گفت که بعد از شکست طالبان در سال ۲۰۰۱ تمام روند انتخابات و رای گیری در افغانستان با کشتار و تقلب همراه بوده است.

عبدالعزیر ابراهیمی سخنگوی کمیسیوم مستقل انتخابات افغانستان در این زمینه گفت: نبود امنیت بعد از تقلب بزرگترین تهدید برگزاری صحنه های انتخاباتی در کشور بوده است.

سومین انتخابات ریاست‌جمهوری در افغانستان براساس اعلام کمیسیون انتخابات ۶ میزان ۱۳۹۸ اعلام کرد. برای برپایی انتخابات ۱۴۹ میلیون دالر بودجه تعیین شده‌ است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала