وزیر صحت: در ده سال آینده هیچ بیماری برای درمان به خارج سفر نمی‌کند

© Sputnik / Tariq Azimفیروز الدین فیروز وزیر صحت افغانستان
فیروز الدین فیروز وزیر صحت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر صحت عامه کشور از پیشرفت‌های کشور در عرصه طبابت خبر داده می‌گوید که در چهار سال گذشته میزان سفرهای درمانی شهروندان به خارج از کشور کاهش چشم‌گیر یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری صدای افغان خاطر نشان ساخته است که در چهار سال گذشته ۲۵ درصد کاهش در سفرهای درمانی به میان آمده است.
آقای فیروز تصریح کرد که قبل از این سالانه شهروندان کشور ۲۸۰ میلیون دالر را برای درمان به خارج از کشور انتقال می‌دادند، اما در چهار سال گذشته این رقم به ۲۱۰ میلیون دالر کاهش پیدا کرده است.

تعداد بیماران مبتلا به «ایدز» در افغانستان اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
تعداد بیماران مبتلا به «ایدز» در افغانستان اعلام شد

وزیر صحت با بیان‌اینکه هم‌اکنون بیشترین بیماری‌ها در داخل کشور قابل درمان می‌باشند اضافه کرد که بیماری‌های قلبی، پیوند گرده، تعویض مفاصل، تومورها و جراحی‌های عصبی در داخل کشور قابل درمان می‌باشند.
او خاطر نشان کرد که قبل از این امکان درمان این بیماری‌ها در داخل افغانستان وجود نداشت و شهروندان مجبور بودند تا خارج از کشور بروند.
براساس گفته‌های وزیر صحت، این وزارت در تلاش است تا در ده سال آینده هیچ یکی از شهروندان کشور برای درمان به خارج از کشور سفر نکند.
فیروز اشاره کرد که وزارت صحت این دست‌آوردها را در حالی داشته است جنگ، نا امنی، مشکلات اقتصادی و مواد مخدر دامنگیر افغانستان بوده است.
او در ادامه خاطر نشان کرد که این وزارت هنوز هم راه درازی را در پیش دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала