خواست باشندگان کابل برای برکناری استانکری واندرابی

© Sputnik . Zuhal Sarhadمحمد معصوم استانکزی
محمد معصوم استانکزی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از حمله انتحاری اخیر در یک محفل عروسی که شمار زیادی از شهروندان کابل را به خاک و خون کشید، باشندگان پایتخت حکومت را به ناتوانی در تأمین امنیت متهم نموده وخواستار برکناری سرپرست وزارت داخله و رئیس امنیت ملی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، به‌دنبال حمله‌ انتحاری مرگبار در سالون عروسی کابل‌دبی در غرب پایتخت، شماری از باشندگان کشور خواستار برکناری معصوم استانکزی؛ رییس عمومی امنیت ملی و مسعود اندرابی؛ سرپرست وزارت داخله شده‌اند.

این گروه از شهروندان با صدور اعلامیه‌ای حکومت را متهم به ضعف در تأمین امنیت مردم کرده و افزوده‌اند که عملیات نیروهای ارتش باید علیه جنگجویان طالبان و تروریست‌های داعش افزایش یابد و یک بسیج ملی بر ضد تروریسم ایجاد شود.

خواست دولت افغانستان از جامعه جهانی برای ردیابی عاملان حمله دیشب - اسپوتنیک افغانستان
خواست دولت افغانستان از جامعه جهانی برای ردیابی عاملان حمله اخیر انتحاری در کابل

این شهروندان از حکومت خواسته‌اند که روند آزادسازی طالبان را متوقف سازد و عملیات نظامی در برابر این گروه را افزایش دهد.

شهروندان همچنین از گفتگوهای پشت پرده امریکا با طالبان انتقاد کرده و گفته‌اند: «امریکا در غیاب مردم افغانستان و ذهنیت عامه مردم امریکا، با طالبان تروریست پشت درهای بسته به مذاکره و تفاهم می‌پردازد. این عوامل سبب شده‌اند تا گروه‌های جنایت‌کار هرروز وقیحانه‌تر از روز پیش حضور ‌یابند و حالا از پیروزی و فتح سخن بگویند.»

این واکنش‌ها در حالی از سوی شهروندان کشور ابراز می‌شود که شنبه‌شب (26 اسد) یک فرد انتحارکننده مواد انفجاری همراهش را در داخل یک سالون عروسی در غرب شهر کابل منفجر کرد.

در این رویداد که ساعت 10:40 در داخل تالار عروسی در حوزه ششم شهر کابل صورت گرفته بود، دست کم 63 تن کشته و 182 تن دیگر زخم برداشتند.

دولت افغانستان از جامعه جهانی به ویژه سازمان ملل متحد و کشورهای اسلامی در خواست کرده است که در قبال حمله تروریستی شب گذشته که جان صدها غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان را گرفته است، خاموشی اخیتار نکنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала