نارضایتی کمیسیون مستقل حقوق بشر از رویکردهای امنیتی حکومت افغانستان

© REUTERS / Omar Sobhaniنارضایتی کمیسیون مستقل حقوق بشر از رویکردهای امنیتی حکومت افغانستان
نارضایتی کمیسیون مستقل حقوق بشر از رویکردهای امنیتی حکومت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل حقوق بشر در واکنش به حمله مرگبار شب گذشته در یک مراسم عروسی در غرب شهر کابل، حکومت را در تأمین امنیت شهروندان ناتوان می‌خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، مسئولان کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان می‌گویند که رویکردهای امنیتی دولت پذیرفتنی نیستند و تاکنون نه دولت و نه هم سازمان ملل بر گروه‌های هراس افگن و پشتیبانان آنان از بهر حفاظت غیرنظامیان، فشار وارد نکرده اند.

نعیم نظری، معاون این کمیسیون، می‌گوید: "تاهنوز شاهد رویکردهای قابل قبول نه از سوی حکومت بودیم نه از سازمان ملل و نه از جامعه جهانی نبودیم که بتواند فشار بر هراس افگنان وارد کند تا سبب حفاظت از افراد ملکی شود".

مسوول حمله انتحاری دیشب در مراسم عروسی در کابل معلوم شد - اسپوتنیک افغانستان
مسوول حمله انتحاری دیشب در مراسم عروسی در کابل معلوم شد

در همین حال، شماری از سیاست‌گران و شهروندان کشور حکومت را در جلوگیری از حملات هراس‌افگنانه در کشور ناتوان و بی‌برنامه می‌دانند. این سیاست‌گران انتقادهای تندی به آدرس حکومت و گروه‌های هراس افگن دارند، بیشتر شان حکومت را در تامین امنیت شهروندان بی‌برنامه، ناتوان و رو به رو با ضعف‌های امنیتی و استخباراتی می‌دانند.

حمیدالله موحد، یک باشنده ولایت بلخ، اظهار می‌دارد: "یک جنایت حیوانی است، ما در این ضعف حکومت را مشاهده می‌کنیم، چون مدیریت و تدبیر در حکومت وجود ندارد".

با این همه، حکومت می‌گوید که چگونه‌گی کاستی‌های نهادهای امنیتی در جلوگیری از این حمله را بررسی کرده و به آن رسیده گی می‌کند.

قبل از این وزارت امور داخله اعلام کرده بود که حوالی ساعت یازده امشب یک تالار عروسی در غرب شهر کابل آماج یک انفجار قرار گرفته است.

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت امور داخله می‌گوید که در این انفجار ۶۳ تن جان باختند و ۱۸۲ تن دیگر زخم برداشته اند.

او می‌گوید که این رویداد حوالی ساعت ۱۰:۴۰ شنبه شب در تالار عروسی شهری دبی واقع ناحیه شش شهر کابل رخ داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала