رئیس جمهور سابق قرقیزستان به قتل و سایر جرایم جدی متهم شد

© Sputnik / Alexei Druzhinin رئیس جمهور سابق قرقیزستان به قتل و سایر جرایم جدی متهم شد
  رئیس جمهور سابق قرقیزستان به قتل و سایر جرایم جدی متهم شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الماس بیگ آتامبایف، رئیس جمهور پیشین قرقیزستان به جرایم ویژه و جدی از جمله قتل متهم شده است.

به گزارش اسپوتنیک،  ضمیر بایشکییف،رئیس دفتر دادستان کل نظارت بر فعالیت های تحقیقاتی عملیاتی قرقیزستان از متهم شدن رئیس جمهور پیشین این کشور به قتل و سایر موارد جرایم جدی خبر داد.

  طوری که گفته می شود، آتامبایف، علاوه بر قتل، متهم به سازماندهی شورش ها در قرقیزستان، گروگان گیری و استفاده از خشونت علیه یک مقام دولتی  متهم است.  احتمال دارد، رئیس جمهور پیشین این کشور با حبس ابد روبرو باشد.

روز چهار شنبه هفته گذشته (8 آگست) ، نیروهای پلیس قرقیزستان «الماس‌بیگ آتامبایف»، رئیس‌جمهور پیشین این کشور، را بازداشت کردند. این خبر توسط سخنگوی تیم رئیس‌جمهور پیشین قرقیزستان اعلام کرد.

در ادامه درگیری‌ها برای بازداشت رئیس‌جمهور پیشین قرقیزستان 52 تن زخمی شدند - اسپوتنیک افغانستان
در ادامه درگیری‌ها برای بازداشت رئیس‌جمهور پیشین قرقیزستان 52 تن زخمی شدند

به گزارش پایگاه اینترنتی اوراسیانت، این سخنگو گفت: «نیروهای ویژه آتامبایف را دستگیر کردند و او را به مکانی نامعلوم منتقل کردند.»

بنا به گفته این سخنگو، هواداران آتامبایف تلاش کردند جلوی بازداشت او را بگیرند، اما در پی درگیری مردم با نیروهای ویژه ۱۰ نفر زخمی شدند.

قرقیزستان با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 تشکیل شد، وآقای آتامبایف پیش از انتقال قدرت به سورونبای ژئن‌بیکف از 2011 تا 2017 رئیس جمهور بود.

روابط این دو که در آن زمان متحد هم بودند رو به تیرگی گذاشته است. ناظران می گویند آقای ژئن‌بیکف سال پیش سلف خود را از لحاظ سیاسی به حاشیه راند.

آتامبایف اواسط ماه جون از سوی کمیته امنیت ملی این کشور به فساد اقتصادی متهم شد و متعاقباً‌ نمایندگان پارلمان قرقیزستان نیز رأی به لغو مصونیت قضائی وی دادند.

آقای آتامبایف از زمان لغو مصونیت قضایی به دستورات برای تسلیم خود به پلیس برای پاسخگویی به سوالات در مورد سوءاستفاده ادعایی از قدرت بی اعتنایی کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала