رئیس‌جمهور غنی: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری حتمی و ضروری است

© Photo / ARGرئیس‌جمهور غنی: انتخابات ریاست جمهوری حتمی و ضروری است
رئیس‌جمهور غنی: انتخابات ریاست جمهوری حتمی و ضروری است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور افغانستان طی سنخرانی‌اش در نشست عمومی کابینه حکومت، گفت که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، حتمی و ضروری است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ارگ، امروز (پنجشنبه، 17 اسد) نشست عمومی کابینه حکومت در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد، رئیس‌جمهور غنی طی سخنرای اش در نشست عمومی کابینه حکومت، گفت که برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری کشور حتمی و ضروری است.

 آقای غنی، تأکید می‌کند که مبارزه ما برای نظام جمهوری است نه بخاطر یک فرد. همچنان رئیس‌جمهور کشور گفت که ما برای نظامی مبارزه می‌کنیم که مردم افغانستان اضافه از صد سال برای تأمین آن قربانی داده اند.

در همین حال، رئیس‌جمهور غنی، اظهار می‌دارد که نظام جمهوری، بدون برگزاری انتخابات برپا شده نمی‌تواند. آقای غنی می‌افزاید که تداوم یا تغییر رهبری در افغانستان به دست مردم و به اراده آنان صورت می‌گیرد.

از سویی هم، آقای غنی، تأکید می‌ورزد که کارمندان حکومت از هرنوع مداخله در مورد مسایل مرتبط به انتخابات خودداری کنند و اگر شکایتی مستندی را در این مورد دریافت می‌کند فوراً اقدام به انجام قانونی در این زمینه خواهد کرد.

این در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات ششم ماه میزان را زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده و روی آن پا فشاری دارد، اما نهادهای ناظر از این روند و آگاهان امور انتخاباتی با ابراز نگرانی، می‌گویند که کمیسیون مستقل انتخابات گام‌های عملی که نشان دهنده اراده قوی این نهاد برای برگزاری انتخابات باشد را تاکنون در این راستا برنداشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала