پومپئو: امریکا قصد دارد به زودی افغانستان را ترک کند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پومپئو: امریکا قصد دارد به زودی افغانستان را ترک کند
 پومپئو: امریکا قصد دارد به زودی افغانستان را ترک کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه امریکا گفت، مقامات این کشور می خواهد هرچه سریعتر نیروهای خود را از افغانستان خارج کند، اماهیچ مهلت مشخصی در زمینه وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریكا، روز سه‌شنبه اظهار داشت كه روزنامه نگاران سخنان او را اشتباه فهمیدند و مهلت مشخصی برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان وجود ندارد ، اما واشنگتن قصد دارد این كار را در اسرع وقت انجام دهد.

پومپئو درباره وضعیت پیرامون افغانستان، قبل از پرواز به جلسه وزرای انجمن ملل جنوب شرقی آسیا (آسه آن) در بانکوک ، به سؤالات خبرنگاران اظهار داشت مهلت مشخصی برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان وجود ندارد ، اما واشنگتن قصد دارد این كار را در اسرع وقت انجام دهد.  متن این گفتگو را سرویس خدمات مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریكا را منتشر کرده است.

روز دوشنبه ، وزیر خارجه آمریكا گفت كه مقامات کشورش قصد دارند تعداد سربازان آمریكایی در افغانستان را پیش از انتخابات ریاست جمهوری بعدی كه در نوامبر 2020 در ایالات متحده برگزار می شود ، كاهش دهند.

پومپئو اظهار داشت: "من گزارش های رسانه ها راجع به این موضوع دیدم. من می خواهم روزنامه نگاران با دقت بیشتری نسبت به آنچه گفته شده دقت کنند. آنها اشتباه فهمیده اند. هیچ مهلتی برای این کار وجود ندارد."

وی در توضیح به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا افزود، ما فعالیتهای عملیاتی خود را در اسرع وقت کاهش خواهیم داد.  

 به گفته وزیر امور خارجه ، كاهش حضور نظامی آمریكا در افغانستان باید با سایر وظایف سازگار باشد "، یعنی از داشتن برنامه مطمئن باید اطمینان حاصل شود" زیرا این برای از بین بردن تروریسم در قلمرو افغانستان مهم است.

پیش از این مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا در جواب به اینکه آیا امریکا قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 در امریکا، نیروهایش در افغانستان را کاهش خواهد داد، گفت: "این دستوری است که من از رئيس جمهور ایالات متحده امریکا دریافت کرده ام".

به گفته پومپئو، ترامپ موضع اش را واضح بیان کرد. به جنگ‌های بی‌پایان خاتمه بدهید. نیروها را اخراج کنید. نیروها را کاهش دهید.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала