هیئت مذاکره کننده روند صلح ایجاد شد

© Photoهیئت مذاکره کننده روند صلح ایجاد شد
هیئت مذاکره کننده روند صلح ایجاد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دولت در امور صلح با نشر اعلامیه به تاریخ چهار شنبه (9 اسد) از تشکیل هیئت 15نفری صلح برای پیشبرد امور مذاکرات با گروه طالبان خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دولت در امور صلح اعلام کرد  که در نتیجه‌ رایزنی‌های مستمر و همه‌جانبه با طرف‌های ذی‌دخل داخلی و تلاش‌های جدی حکومت، هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان در پروسه صلح، تشکیل گردید.

این وزارت از افرادی که در این هیئت عضویت دارند نامی نگرفته اما گفته در تشکیل این هیئت که 15 نفر اعضای آن می‌باشند، تنوع سیاسی، اجتماعی و قومی در نظر گرفته شده تا بتواند از سوی جمهوری اسلامی با درنظرداشت ارزش‌ها و دستاوردهای مردم افغانستان مذاکره کند.

خلیل زاد : آمریکا و افغانستان بر گام های بعدی مذاکرات بین الافغانی توافق کرده است. - اسپوتنیک افغانستان
خلیل زاد: آمریکا و افغانستان بر گام های بعدی مذاکرات «بین الافغانی» توافق کرده است

وزارت دولت در امور صلح تاکید کرده که دولت افغانستان به برقراری صلح پایدار، عادلانه و باعزت تعهد کامل دارد و در جریان پنج سال گذشته، این تعهد را در عمل به نمایش گذاشته است.

وزارت دولت در امور صلح تاکید کرده که این وزارت روابط استراتیژیک دولت با دولت در سطح منطقه و فرامنطقه را یک اصل اساسی در امر ثبات کشور می‌داند که در این بین روابط استراتیژیک افغانستان و ایالات متحده امریکا از اهمیت بالا برخوردار است.

به گفته این وزارت، دولت افغانستان با ایالات متحده در مورد قدمه‌های بعدی پروسه در توافق قرار دارند.

وزارت دولت در امور صلح در حالی از تشکیل هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان در پروسه صلح خبر می‌دهد که قرار است به زودی گفتگوهای مستقیم بین حکومت افغانستان و گروه طالبان آغاز شود.

زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژۀ  امریکا در پیمامی در صفحۀ تویترش نوشته‌‌است که "موثرترین" سفر خود به افغانستان را به پایان رساند و افغانستان و امریکا روی مرحلۀ بعدی -- روند صلح -- به توافق رسیده‌است.

هفته گذشته، وزارت دولت در امور صلح اعلام کرد که قرار است مذاکرات مستقیم دولت و گروه طالبان تا دو هفته آینده آغاز شود.

با آنکه گروه طالبان چندین بار با نمایندگان امریکا و نیز با شماری از چهره‌های سیاسی افغانستان دیدار کرده اند، اما تا حالا از گفتگوی مستقیم با دولت افغانستان خودداری کرده اند.

اما گروه طالبان اعلام کرده است که تنها بعد از توافق با امریکا، مذاکرات "بین‌الافغانی" آغاز خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала