آیا تا دوهفته دیگر گفتگوهای مستقیم حکومت با طالبان آغاز می‌شود؟

© REUTERS / Omar Sobhaniآیا تا دوهفته دیگر گفتگوهای مستقیم حکومت با طالبان آغاز می‌شود؟
آیا تا دوهفته دیگر گفتگوهای مستقیم حکومت با طالبان آغاز می‌شود؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سلام رحیمی وزیر دولت در امور صلح می گوید که قرار است که گفتگوهای مستقیم حکومت افغانستان و طالبان در جریان دیگر آغاز شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، در این خبرنامه یی که این وزارت به رسانه ها فرستاده است، گفته است که کار و رآیزنی برای تعین هئیت 15 نفری آغاز شده است.

خلیل زاد: پس از توافق با واشنگتن، گفتگوهای صلح دولت افغانستان با طالبان انجام می شود. - اسپوتنیک افغانستان
خلیل زاد: پس از توافق با واشنگتن، گفتگوهای صلح دولت افغانستان با طالبان انجام می شود

خبرنامه می افزاید: «در پی تلاش‌های دولت برای شکل‌گیری مذاکرات رودررو میان جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان، این مذاکرات طی دو هفته آینده آغاز می‌گردد. وزارت دولت در امور صلح کار و رایزنی با طرف‌های ذی‌دخل را به خاطر تعیین هیئت ۱۵ نفری به راه انداخته و اکنون در حال نهایی‌سازی لیست هیئت مذاکره‌کننده است.»

وزارت دولت در امور صلح گفته است که این هئیت ها از چهره هایی که در نشست دوحه شرکت کرد بودند و نیز افراد مسلکی انتخاب خواهند شد.

این در حالی است که زلمی خلیل زاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان چند روز است که در کابل بسر میبرد و سرگرم گفتگوها با رهبران حکومت وحدت ملی است. چند روز قبل ،صدیق صدیقی سخنگوی رئیس جمهور، نیز خواستار ماندن طولانی زلمی خلیل زاد در کابل شد تا روی ایجاد هئیت گفتگو کننده حکومت با رهبران حکومت گفتگو کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала