حمله حوثی‌ها به میدان هوایی عربستان سعودی

© Fotolia / Fflyحمله حوثی‌ها به میدان هوایی عربستان سعودی
حمله حوثی‌ها به میدان هوایی عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شبه نظامیان حوثی در یمن میدان هوایی شهر آبها، عربستان سعودی را مورد حمله قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی المسیره وابسته به حوثی‌ها اعلام کرد که شبه نظامیان حوثی با طیاره بدون سرنشین انتحاری به میدان هوایی بین‌المللی ابها در عربستان سعودی حمله نموده اند.

بر بنیاد گزارش، هدف این حمله انبارهای مهمات و جت‌های مستقر در میدان‌ هوایی متذکره بود. حوثی‌ها حمله را با استفاده از طیاره بدون سرنشین قاصف ۲ انجام داده‌اند.

در عین حال، آژانس خبری عربستان سعودی به استناد به ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی اعلام کرد که سیستم‌های دفاع هوایی عربستان سعودی حمله حوثی‌ها را دفع نمودند. به گفته وی، این حمله خساراتی در پی نداشت.

یادآوری میکنیم، در یمن از سال ۲۰۱۴ جنگ داخلی با اشتراک حوثی‌های جنبش شیعه "انصارالله" و بخشی از اردوی این کشور که به علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین کشور وفادار باقی مانده اند از یک طرف و از طرف دیگر نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور فعلی یمن، جریان دارد.

از سال ۲۰۱۵ ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از نیروهای دولتی حمایت نظامی میکند. اعتقاد بر این است که حوثی‌هایی که سنا، پایتخت یمن و مناطق زیاد کشور را تحت کنترول دارند، از حمایت غیر رسمی ایران برخوردار اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала