جواب تند اردوغان به تهدیدات امریکا

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر جواب تند اردوغان به تهدیدات امریکا
جواب تند اردوغان به تهدیدات امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه میگوید در صورتیکه واشنگتن قرارداد فروش جت های اف-۳۵ به این کشور را لغو نماید، انقره گزینه های دیگر را بررسی خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Hurriyet Daily News، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه میگوید که مقامات امریکایی باید در مسئله وضع تحریم های علیه انقره از بابت خرید سیستم‌های اس-۴۰۰ بسیار محتاطانه و عاقلانه برخورد نمایند.

به گفته رئیس جمهور اردوغان، ایالات متحده درخواست ترکیه برای خرید سیستم‌های دفاع هوایی ساخت امریکا «Patriot» را رد کرد و ترکیه مجبور شد به روسیه مراجعه نماید.

اردوغان: «اکنون امریکا نمیخواهد جت های اف-۳۵ خود را به ما بفروشد، اما حتی این تهدیدات نمیتوانند مانع تلاش های ترکیه برای تامین امنیت اش گردد. شما نمیخواهید جت های اف-۳۵ را به ما بفروشید؟ خوب، متاسفیم، در این صورت محبور هستیم دوباره به کشور دیگری مراجعه نمایم.»

رئیس جمهور ترکیه میگوید که اگر ایالات متحده دست از تهدید برندارد، انقره قرارداد خرید ۱۰۰ فروند طیاره Boeing را لغو خواهد کرد.

این در حالی است که پیش از این مقامات امریکایی اعلام کرده بودند که واشنگتن در واکنش به تصمیم انقره مبنی بر خرید سیستم‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسی، ترکیه را از برنامه اف-۳۵ حذف میکند.

یادآوری میکنیم، روز جمعه (۱۲ جولای) روسیه روند تحویل دهی سیستم های دفاع هوایی اس-۴۰۰ به ترکیه را آغاز کرد. قرار است سیستم های متذکره در ماه اپریل سال ۲۰۲۰ فعال و به بهره برداری سپرده شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала