نزدیکان جنرال دوستم، نهاد های حکومتی به ویژه امنیت ملی به قیصاری تجهیزات نظامی فراهم کرده اند.

© Photo / فیسبوک حامیان نظام الدین قیصارینظام الدین قیصاری، نماینده ارشد جنرال دوستم در فاریاب
نظام الدین قیصاری، نماینده ارشد جنرال دوستم در فاریاب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حزب جنبش ملی، نهادهای حکومتی رابه ویژه امنیت ملی را به استفاده از نظام الدین قیصاری، فرمانده پیش ولسوالی قیصار ولایت فاریاب، بر ضد جنرال دوستم متهم می کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آریانا نیوز، نزدیکان جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری می گویند، که امنیت ملی تجهیزات نظامی را به قیصاری که همین اکنون دربند این نهاد است فراهم کرده است و می خواهد که در پیکارهای انتخاباتی از وی استفاده کنند.

بشیراحمد تینج، سخنگوی این حزب میگوید: “غیر مستقیم مردم افغانستان را یا اعضای جنبش را و یا طرف دارهای معاون نخست ریاست جمهوری، را تهدید بکند با سلاح یا یونیفورم نظامی، ویاهم امکانات، حکومتی این تهدید، این طبعاٌ معلوم است که این قضیه و این دسیسه از طرف ارگان‌های موجود، برحال و رسمی افغانستان بر علیه ما شده و خواهان بررسی جدی این موضوع می‌باشیم.”

با این همه، نظام الدین قیصاری می گوید که اسناد در اختیار دارد که جنرال دوستم، برای ماندن اش در بند ریاست امنیت ملی تلاش کرده است، اما حزب جنبش این همه را تلاش های رئیس جمهور برای ضعیف ساختن جنرال دوستم، در انتخابات پیش رو میخواند.

نظام الدین قیصاری سال گذشته به اتهام قتل و ترور از سوی امنیت ملی بازداشت شد.

نظام الدین قیصاری، نماینده جنرال دوستم در فاریاب - اسپوتنیک افغانستان
جنجال جدید بین دوستم و قیصاری

تاکنون پرونده قیصاری بسته نشده است، با نشان دادن مجوز کارت های امنیت ملی و داشتن و افراد مسلح هشدارهای به آقای دوستم داده است و از رایزنی ها برای پیوستن به دسته انتخاباتی دولت ساز خبر داده است.

آقای قیصاری، گفته است: “جنرال دوستم من را تهدید کرده است، پس از این من دیگر با او نیستم و برای خودم دفترهای در ولایت‌ها در حال باز کردن استم.”

ریاست امنیت ملی و دادستانی کل کشور تا کنون درباره حاضر به گفتگو نشدند، اما منابع در دادستانی کل می گوید که هنوز پروند قیصاری به نهاد فرستاده نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала