استقبال حکومت از شرکت احتمالی طالبان در انتخابات آینده

© Photo / IEC / IECانتخابات پارلمانی در افغانستان
انتخابات پارلمانی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست اجراییه می‌گوید که طالبان پس از گفتگو با حکومت افغانستان می‌توانند که در انتخابات آینده شرکت کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، عمران خان، نخست وزیر پاکستان پیش از این گفته بود که انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان باید همه‌شمول باشد تا طالبان نیز در آن شرکت کنند.
عمران خان در سخنرانی اش در انستیتیوت صلح امریکا اعلام کرد که پس از برگشت به پاکستان با محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان گفتگو می‌کند و با طالبان نیز دیدار خواهد کرد تا این گروه را به گفتگو با حکومت افغانستان تشویق کند.

 عمران خان: طالبان باید بتوانند در انتخابات افغانستان شرکت کنند - اسپوتنیک افغانستان
عمران خان: طالبان باید بتوانند در انتخابات افغانستان شرکت کنند

نخست وزیر پاکستان که برای سومین روز سرگرم دیدار با مقام‌های امریکایی است، در سخنرانی اش در انستیتیوت صلح امریکا بر شرکت طالبان در انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان تاکید می‌ورزد و می‌گوید که پس از برگشت به پاکستان با طالبان در این باره دیداری خواهد داشت.
عمران خان در این مورد اظهار داشت: "من در میان طالبان اعتباری داشته ام و آنان می‌خواستند که با من ملاقات کنند. اما حکومت افغانستان نمی‌خواست که من با آنان ملاقات کنم. من هم با آنان دیدار نکردم؛ اما اکنون پس از دیدار با رئیس جمهور ترامپ و سخن گفتن با رئیس‌جمهور غنی، زمانی که به پاکستان برگردم، با طالبان دیدار خواهم کرد و می‌کوشم تا آنان را به گفتگو با حکومت افغانستان بیاورم. انتخابات در افغانستان باید همه شمول باشد تا طالبان نیز در آن شرکت کنند".
حکومت وحدت ملی می‌گوید که طالبان پس از گفتگوها با حکومت می‌توانند که در تمامی روند های ملی شرکت داشته باشند.
فریدون خوزون، معاون سخنگوی ریاست اجراییه گفت: ؛هرگاه طالبان با حکومت افغانستان بنشینند و گفتگو کنند، درها به روی شان باز است که در پروسه های ملی دموکراتیک شرکت کنند".

پیش از این حسین حقانی، سفیر پیشین پاکستان در واشنگتن هشدار داده بود که طالبان به انتخابات باور ندارند و می‌خواهند که پس از خروج نیروهای امریکایی، با زور افغانستان را بگیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала