شناسایی و بازداشت 17 جاسوس سیا در ایران + تصاویر

© Fotolia / Borna Mirahmadian شناسایی و بازداشت 17 جاسوس سیا در ایران + تصاویر
 شناسایی و بازداشت 17 جاسوس سیا در ایران + تصاویر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌های داخلی ایران از «شناسایی و دستگیری 17 جاسوس سیا» در داخل این کشور خبر می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  خبرگزاری تسنیم، مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات ایران از شناسایی 17 جاسوس تربیت‌یافته سازمان اطلاعاتی امریکا (سیا) خبر داد و گفت: حکم اعدام این جاسوسان صادر شده است.

بنا به اعلام وزارت اطلاعات ایران برخی از «جاسوس های» شناسایی شده افراد شاغل در مراکز «حساس و حیاتی» هستند. به گفته وزارت اطلاعات ایران شماری از این افراد شاغل در «بخش خصوصی» مرتبط با مراکز «حساس و حیاتی» هستند که به عنوان پیمانکار یا مشاور در حال فعالیت بوده اند.

طبق اعلام وزارت اطلاعات ایران این مراکز «حساس و حیاتی» شامل «حوزه های اقتصادی، هسته ای، زیرساختی، نظامی و سایبری این کشور» می شود.

وزارت اطلاعات ایران اعلام کرده است که برخی از شهروندان به واسطه «سوءاستفاده سیا از تقاضای ویزای امریکا در دام ویزا گرفتار شدند و در ازای اعطای ویزا به آنها پیشنهاد جاسوسی ارائه شده است».

به گفته وزارت اطلاعات ایران متهمان در زندان به برخی وعده های «وسوسه انگیز افسران سیا» از جمله «مهاجرت به آامریکا»، «شغل مناسب در ایالات متحده» و «پول» اشاره کرده اند. این وزارتخانه ماموریت این «جاسوسان» را «جمع آوری اطلاعات دارای طبقه بندی از مراکز مهم» و همچنین «انجام عملیات های فنی-اطلاعاتی» اعلام کرده است.

طبق اعلام وزارت اطلاعات ایران آن دسته از «جاسوس ها» که «آگاهانه و عامدانه به کشور خود خیانت کرده و حاضر به جبران مافات نشدند تحویل دستگاه قضایی» ایران شده اند. از سوی دیگر بنا به اعلام این وزارتخانه آن دسته از کسانی که «با صداقت کامل با دستگاه امنیتی تعامل کرده و ندامت ایشان نیز ثابت شد، بر علیه امریکایی ها مورد مدیریت اطلاعاتی» قرار گرفتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала