موج گرمای بی سابقه در امریکا

© AFP 2023 / Alberto Pizzoli موج گرمای بی سابقه در امریکا
 موج گرمای بی سابقه در امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیمی از جمعیت ایالات متحده با موجی از گرمای شدید و بی سابقه مواجه شده اند.

به گزارش اسپوتنیک،  از هفته گذشته موج بی سابقه هوای گرم بسیاری از مناطق امریکا را فراگرفته و به گفته کارشناسان آب و هوایی، دما در روزهای پایان هفته جاری به اوج خواهد رسید. 

موج گرما در فرانسه قربانی گرفت - اسپوتنیک افغانستان
موج گرما در فرانسه قربانی گرفت

موج گرما ممکن است حدود 200 میلیون نفر در شهرهای بزرگی مثل نیویورک، واشیگتن و بوستون در ساحل شرقی و مناطق غرب میانه را تحت  تاثیر قرار دهد.

درجه دمای هوا در بعضی نقاط می تواند به 38 درجه سانتیگراد یا فراتر از آن برسد. بخش‌هایی از کانادا هم در معرض موج شدید گرما خواهد بود.

کارشناسان وقوع بیش از پیش پدیده موج گرما در سال های اخیر را به تغییر اقلیمی نسبت می دهند. جهان امسال شاهد گرمترین ماه جون در تاریخ ثبت رکوردها بود به طوری که اوسط درجه حرارت دما در این ماه به ۱۶.۴ درجه سانتیگراد رسید.

همچنین افزایش دما در ایالت آلاسکای امریکا که بخشی از آن در داخل مدار قطب شمال واقع شده  است پیش‌تر در ماه جاری رکورد زد.

موج گرمای تازه، ناحیه وسیعی از دشت های مرکزی کلورادو و کانزاس تا دریاچه های بزرگ در شمالی شرقی امریکا را در بر خواهد گرفت.

گرما همچنین در بیشتر نواحی ساحل شرقی بالا می رود. سازمان هواشناسی ملی (NWS) نقشه ای از نواحی تحت تاثیر را منتشر کرده است.

در کانادا نیز هشدارها برای شهر کبک، اونتاریو و نوا اسکوشیا صادر شده است. روز شنبه درجه حرارت هوا در تورنتو با احتساب رطوبت حدود 40 درجه رسید و در برخی نقاط انتظار رعد و برق شدید می‌رود.ؤ

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала