ایجاد پل هوایی برای انتقال S-400 روسیه به ترکیه

© AFP 2023 / Turkish Defence Ministryایجاد پل هوایی برای انتقال S-400 روسیه به ترکیه
ایجاد پل هوایی برای انتقال S-400 روسیه  به ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فدراسیون روسیه، جهت انتقال سیستم های دافع هوای S-400 به ترکیه یک پل هوایی میان دو کشور را ایجاد نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های روسیه، تحویل و انتقال نخستین مجموعه تجهیزات اصلی سیستم راکتی دافع هوای S-400 به ترکیه، طی یک هفته تکمیل خواهد شد.
آندری فرولوف، سردبیر مجله صادرات ارتش، گفت: "تاکنون هیچگونه موردی وجود نداشته که حمل و نقل هوایی برای تامین چنین مقدار زیادی از تجهیزات مورد استفاده قرار گرفته باشد و یا حداقل اطلاعاتی در این مورد وجود ندارد".
به گفته وی، به منظور تامین تحویل سریع سیستم راکتی S-400، روسیه در واقع یک پل هوایی ساخته است که در شرایط "فشار شدید ایالات متحده" بالای ترکیه، نقش بزرگی ایفا می کند. 

اس 400 به ترکیه رسید - اسپوتنیک افغانستان
روند تحویل دهی S – 400 به ترکیه ادامه دارد + ویدئو

بر اساس گزارش رسانه های ترکیه، انقره پس از مشورت با مسکو محلی را در مرز با ولایت رقه سوریه برای استقرار این سیستم ها انتخاب نموده است.
پیشتر ترکیه اعلام کرد که، در ادامه انتقال سامانه‌های S-400 خریداری شده از روسیه به ترکیه هواپیمای حامل ششمین بخش از تجهیزات آن در پایگاه مرتد انقره به زمین نشست.
رجب طيب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که « قرارداد S-400، در حال حاضر یکی از مهمترین قراردادهای تاریخ این کشور است. اردوغان گفت: «ستیم دافع هوا S-400 تنها برای جنگ نیست، بلکه این سیستم برای دفاع هوایی برای تضمین صلح و امنیت در کشور ما فراهم شده است.»
مسکو و انقره در سال 2017 توافقنامه واگذاری S — 400 به ترکیه را امضا کردند که این اقدام با انتقاد شدید از سوی ایالات متحده مواجه شد. واشنگتن انقره را تهدید کرد که در صورت خرید این سیستم ها در فهرست سیاه امریکا قرار می‌گیرد.
ترکیه در مقابل تاکید کرد که خرید این سیستم های راکتی حق این کشور است و صرفنظر کردن از خرید این سیستم را رد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала