ترامپ به نژادپرستی و بیگانه ستیزی متهم شد

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент США Дональд Трампом во время беседы с президентом РФ Владимиром Путиным на полях саммита "Группы двадцати" в Осаке
Президент США Дональд Трампом во время беседы с президентом РФ Владимиром Путиным на полях саммита Группы двадцати в Осаке - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اظهارات نژادپرستانه اخیر رئیس‌جمهور امریکا درباره زنان دموکرات کنگره موجی از انتقادات را به همراه داشت.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، در صفحه توییتر خود زنان کنگره امریکا را هدف حملات لفظی خود قرار داده و اظهارات نژادپرستانه‌ای علیه آن‌ها مطرح کرده است.
ترامپ در این پیام توییتری خطاب به این زنان گفته "چرا این افراد به کشور‌های ورشکسته و مملو از جنایت خود، جایی که در آن بوده‌اند بازنمی‌گردند؟" 

نیکولاس مادورو - اسپوتنیک افغانستان
مادورو، ترامپ را به سرقت پول متهم کرد

ترامپ در این توییت خود می‌نویسد: جالب است بدانید زنان «ترقی‎خواه» کنگره که اصالتا از کشور‌هایی آمده‌اند که دولت‌های آن‌ها فاجعه تمام و کمال است و اگر دولتی داشته باشند این دولت فاسدترین و بدترین دولت در جهان است. این افراد به مردم امریکا که قدرتمندترین و بزرگترین ملت جهان است می‌گویند که چه کاری را انجام دهند.
توییت ترامپ واکنش زیادی به ویژه از سوی دموکرات‌ها را به همراه داشته است و این اظهارات او را نژادپرستانه و بیگانه ستیزانه توصیف کرده‌اند.
ترامپ در این توییتر «الکساندر اوکاسیو کورتز» از ایالت نیویورک، «ایلهان عمر»، «ایانا پرسلی» و «رشیده طلیب» را هدف حملات لفظی خود قرار داده که از این افراد تنها ایلهان عمر در سومالی متولد شده است.
اظهارات نژادپرستانه ترامپ به سرعت با محکومیت شدید از سوی ، رئیس مجلس نمایندگان امریکا مواجه شد. او در توئیتر خود نوشت: وقتی دونالد ترامپ به چهار زن امریکایی عضو کنگره می‌گوید به کشورهایشان برگردند، او مجددا تاکید می‌کند برنامه «امریکا را دوباره بزرگ کنیم» همیشه به دنبال سفید (پوست) کردن دوباره امریکا بوده است. تنوع (نژادی) ما باعث قدرت ماست و اتحاد ما عامل قدرت مان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала