نماینده گان مجلس،وزیر مالیه سرگرم سفرها خارجی است

© Photo / ARG / ARGوزارت مالیه در سال جاری 179 میلیارد افغانی عواید جمع‌آوری نموده است.
وزارت مالیه در سال جاری 179 میلیارد افغانی عواید جمع‌آوری نموده است. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده گان مجلس می گوید؛ نامزد وزیر مالیه بیشتر در بیرون کشور سرگرم کارهای سیاسی است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، این نمایندگان می گویند که حتی برای انجام کارهای رسمی موفق به دیدار آقای قیومی نشده اند.

ریحانه آزاد، نماینده مردم دایکندی در مجلس می گوید که تاکنون چندین بار از بهر پرداخت بودجه بازسازی میدان هوایی دایکندی با شماری از مقام های این ولایت به دیدار نامزد وزیر مالیه رفته اند ولی در دفتر کارش نبوده است.

این عضو مجلس می‌افزاید: «میدان هوایی دایکندی که یکی از چالش‌های بزرگی این مردم است و ما با مجموع مقام‌های محلی به شمول والی، خواستیم که خواستیم که برای یک‌بار وزیر را ببینیم، ولی ما نتوانیستیم وقت بگیریم.»

همایون قیومی، سمت های مشاوریت ارشد رئیس جمهور در امور زیربناها، منابع بشری و فن‌آوری و نیز مشاوریت ویژۀ رییس‌جمهور در امور آسیای مرکزی را به عهده دارد.

عبدالقیوم سجادی، عضو مجلس نماینده‌گان گفت: «آقای قیومی یکی از چهره‌هایی است که بیشترین حمایت را از سوی رییس‌جمهور دارد. و همین حمایت‌های بی‌دریغ و بی‌پایان رییس‌جمهور باعث می‌شود که آقای قیومی هیچ‌گونه پاسخ‌گویی به مراکز نظارتی مانند

پارلمان و نماینده‌گان مجلس و حتا برخی نهاد دیگر نداشته باشد.»

منابعی در ریاست اجراییه، می‌گویند که آقای قیومی از یک سال به‌این‌سو که همچون سرپرست وزارت مالیه است، تنها یک‌بار به نشست شورای وزیران شرکت کرده‌است.

فهرست وزارت مالیه نشان می دهد که  در دو ماه اخیر آقای قیومی ده سفر رسمی داشته که از آنجمله سه سفر آن، با رئیس جمهور غنی همرا بوده است.

شمعروز خان مسجدی، سخن‌گوی وزارت مالیه اما می‌گوید که سفرهای آقای قیومی سفرهای رسمی بوده‌اند و دست‌آورهایی داشته اند: «وزیر صاحب مالیه اکثر وقت در دفتر کاری‌اش است و گاهی که برای کارهای رسمی و با اجازه و مشورۀ رییس‌جمهوری به بیرون کشور می‌رود، یک تن معین را سرپرست می‌گمارد.»

در قانون سرپرستی وزارت خانه‌ها، دوماه برای نامزد وزیران قید زمانی گذاشته‌اند، اما آقای قیومی یک سال می‌شود که همچون سرپرست وزارت مالیه کار می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала