ارتش حفتر: نخستین عملیات در طرابلس موفق بود

© AFP 2023 / Mahmud Turkiaارتش حفتر: نخستین عملیات در طرابلس موفق بود
ارتش حفتر: نخستین عملیات در طرابلس موفق بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش ملی لیبیا می‌گوید که اولین مرحله عملیات در پایتخت این کشور به رهبری مارشال حفتر به موفقیت پایان یافت.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال علی صالح الکتانی، فرمانده تیپ 73 پیاده ارتش ملی لیبیا تحت امر مارشال حفتر، می‌گوید که ارتش ملی لیبیا با موفقیت مرحله نخست حمله به طرابلس را تکمیل کرده اند.

الکتانی گفت: عملیات ضد گروه‌های تروریستی در پایتخت طرابلس به رهبری مارشال حفتر مرحله اول آن با موفقیت به اتمام رسید.

میرویس بلخی، سرپرست وزارت معارف افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
وزارت معارف و «ان آر سی» بر مصوونیت کودکان دانش آموز در انتخابات تاکید دارند

به گفته وی، این عملیات شامل دو مرحله بود اول پیشبرد نیروهای نظامی در مناطق اشغالی و دوم به دست آوردن کنترول منطاق و جلوگیری از تلفات مادی و انسانی.

این فرمانده گفت که گروه‌های ترویستی در طرابلس، فقط به منافع شخصی و به دلیل پست‌های بلند و مزایای آن مبارزه می‌کنند.

الکتانی گفت که منتظر دستور فرماندهی برای آغاز مرحله دوم با هدفت «پاکسازی طرابلس از وجود این گروه‌های تروریستی» و پیروزی نهایی در این شهر است.

از سال 2011 که معمر قذافی در لیبیا کشته شد، یک دولت واحد و منسجم در این کشور تشکیل نشده و وضع امنیتی و سیاسی آن دچار تنش بوده است. بعد از قذافی، لیبیا میان دو دولت تقسیم شد: بخش شرقی از سوی مجلسی که در سال 2014 انتخاب شد، کنترول می‌شود و ارتش ملی لیبیا به رهبری مارشال خلیفه حفتر از آن حمایت می‌کند؛ در حالی که دولت وفاق ملی که در طرابلس حضور دارد و تحت حمایت سازمان ملل متحد است کنترول قسمت‌های غربی لیبیا را بر عهده دارد.

اما اوضاع در این کشور آفریقایی از اوایل ماه اپریل سال جاری میلادی به شدت آشفته شد؛ زیرا نیرو‌های خلیفه حفتر با این ادعا که می‌خواهند طرابلس را از دست «تروریست‌ها» (نیرو‌های دولت وفاق ملی) نجات دهند رهسپار پایتخت لیبیا شدند. در این نبرد آن‌ها موفق شدند کنترول دو شهر «سورمن» و «غریان» را در دست گیرند. در مقابل، نیرو‌های دولت وفاق ملی لیبیا در هفتم اپریل توانستند غریان را پس بگیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала