غنی: مبارزه با فساد کار یک فرد نیست، بلکه کار تمام جامعه است

© Photo / ARG / ARGغنی: مبارزه با فساد کار یک فرد نیست، بلکه کار تمام جامعه است
غنی: مبارزه با فساد کار یک فرد نیست، بلکه کار تمام جامعه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور افغانستان در پنجمین کنفرانس سالانه اتحادیه اروپا گفت که مبارزه با فساد کار یک فرد نیست، بلکه کار دولت و تمام جامعه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ارگ، محمد اشرف غنی رئیس‌ جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز در پنجمین کنفرانس سالانه اتحادیه اروپا پیرامون مبارزه علیه فساد تحت عنوان «حرکت به سوی صلح، فرصت برای حسابدهی» اشتراک و سخنرانی کرد.

اشرف غنی: در 18 سال گذشته، ما همه‌روزه قیمت جنگ را می پردازیم - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی: در 18 سال گذشته، ما همه‌روزه قیمت جنگ را می پردازیم

در این مراسم که در قصر چهارچنار ارگ برگزار گردید، شماری از اعضای کابینه و سفرا و نمایندگان کوردیپلوماتیک مقیم کابل حضور داشتند.

پییر مایودین سفیر اتحادیۀ اروپا در افغانستان گفت که امروز ما می‌خواهیم توجه خود را به نقش مبارزه با فساد قبل از توافقنامۀ صلح، در جریان آن و بعد از آن متمرکز سازیم. وی تاکید کرد که هر دو پروسۀ صلح و انتخابات در مطابقت به جدول زمانی تعیین شده، باید به گونۀ موازی به پیش برود.

آقای غنی می‌گوید که انتخابات باید بدون شک و شبهه برگزار گردد.

رئیس جمهور گفت که امروز برای صلح آمادگی می گیریم و کشور ما باید فرصت را به خاطر برقراری صلح از دست ندهد.

رئیس جمهور افغانستان گفت که در 40 سال گذشته برای بار اول ما ثابت کردیم که آتش‌بس خواب و خیال نیست، بلکه واقعیت است و مذاکرات هدفمند باید بین دولت و طالبان صورت گیرد و باید به قوۀ عقلانیت مشکلات را حل کنیم و اراده و نیت نیز در این امر مهم است.

رئیس‌جمهور غنی با تاکید بر اینکه اساس واضح در برابر فساد گذاشته شده است، گفت که مبارزه با فساد کار یک فرد نیست، بلکه کار دولت و تمام جامعه است.

وی افزود که فلسفه سیاسی افغانستان بر اساس عدالت استوار است، بدون عدالت زراعت، صنعت، تجارت و قوای امنیتی و دفاعی و در مجموع حکومتداری صورت گرفته نمی تواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала