کشتی جدید هواپیمابر روسی با قابلیت حمل 40 جنگنده

© Sputnik / Aleksandr YakovlevТоржественная встреча авианесущего крейсера "Адмирал Кузнецов" в Североморске
Торжественная встреча авианесущего крейсера Адмирал Кузнецов в Североморске - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جدیدترین کشتی هواپیمابر ارتش روسیه با قابلیت حمل 40 جنگنده طی 5 سال آینده وارد نیروی دریایی روسیه می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، پاوئل فلیپوف، رئیس مرکز علمی — تحقیاقاتی دولتی "کریلوف" گفت، کشتی هواپیمابر غیر هسته ای برای نیروی دریایی روسیه محل استقرار را برای هواپیماهای بدون سرنشین دریایی فراهم می کند. وی گفت این کشتی با ظرفیت حمل 40 هزار تُن طراحی شده است.
فیلیپوف همچنین امکان استقرار هواپیما های بدون سرنشین دریایی روسی نوع اخوتنیک "شکاری" را بر روی عرشه این کشتی ها رد نکرد. ساخت این هواپیمای ضربتی بدون سرنشین روسیه را شرکت "سوخوی" بر عهده گرفته و نخستین پرواز آن در طول امسال "2019" برنامه ریزی شده است.
علاوه بر این، امکان استقرار هواپیمای سو-57 نیز برروی این کشتی ها موجود است. کارشناس گفت، "از لحاظ تئوری، می توان تعداد معینی از این هواپیما ها را در شرایط انطباق بر روی این کشتی ها قرار داد". اما با این حال کارشناس گفت تا هنوز در مورد استقرار این جنگنده ها کدام تصمیمی گرفته نشده است.
فلیپوف گفت، هزینه مجموعی تکمیل این پروژه هواپیمابر های جدید حدود 200 میلیارد روبل (معادل بیش از 3 میلیارد دالر امریکایی) تخمین زده می شود، زمان ساخت تکمیل پروژه 5 سال است که شامل زمان امضای قرارداد ساخت و ساز، از جمله طراحی تخنیکی، قبل از راه اندازی پروژه می باشد.
مرکز تحقیقات دولتی کریلوف در حال حاضر منتظر عقد قرارداد با وزارت دفاع روسیه برای ساخت پروژه پیشنهادی — طرح اولیه برای ایجاد این کشتی هواپیمابر است.
در حال حاضر نیروی دریایی روسیه تنها یک کشتی هواپیمابر سنگین کروزر — نیروی دریایی اتحاد جماهیر شوروی دریاسالار کورنتسوف" را دارا است، که در سال 1991 به کار انداخته شد. این کشتی هواپیمابر روسی در حال حاضر، مراحل مدرنیزه شدن را طی می کند و باید طی دو سال آینده به بهره برداری سپرده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала