Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

اینفاتینو: در پرونده کرام الدین کریم سهل انگاری نشده است

© REUTERS / Maxim ShemetovFIFA President Gianni Infantino gestures during a visit to the Luzhniki Stadium, which is under construction for the 2018 World Cup, in Moscow, Russia, April 19, 2016.
FIFA President Gianni Infantino gestures during a visit to the Luzhniki Stadium, which is under construction for the 2018 World Cup, in Moscow, Russia, April 19, 2016. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال میگوید انتقادها در مورد سهل انگاری فیفا در زمینه بررسی آزار جنسی زنان فوتبالیست در افغانستان صحت ندارد و این نهاد در اولین فرصت این تحقیقات را انجام داده است.

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از سایت افغانستان خبرگزاری فارس، جانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال گفت: انتقادها در مورد سهل انگاری فیفا در زمینه بررسی آزار جنسی زنان فوتبالیست در افغانستان صحت ندارد و این نهاد در اولین فرصت این تحقیقات را انجام داده است.

ناراحتی سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال بانوان از رییس فیفا - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
ناراحتی سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال بانوان از رییس فیفا

به نوشته رویترز، «کیلی لیندزی» مربی تیم ملی فوتبال زنان افغانستان ضمن انتقاد از فیفا اعلام کرده بود که در اوائل سال 2018 در مورد سوءاستفاده جنسی مقامات فوتبال افغانستان از زنان این کشور به فیفا شکایت کردم که این موضوع مورد بی‌توجهی قرار گرفت.

اینفانتینو در یک کنفرانس خبری در مورد این انتقاد لیندزی گفت: من نمی دانم که چرا این افراد در این مورد انتقاد کرده است، به این دلیل که ما زمانی که از این موضوع اطلاع یافتیم فورا در این رابطه اقدام کردیم. 

وی اضافه کرد: زمانی که از فیفا از این موضوع اطلاع پیدا کرد، فورا در این زمینه اقدام شد. ما نخواستیم در این زمینه صرفا نمایشی عمل کنیم و در وهله اول منافع دختران و خانواده این افراد مدنظر قرار گرفت. 

رئیس فیفا یادآور شد: تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و با همکاری نهادهای سازمان ملل در این زمینه به دنبال کمک به قربانیان این حادثه هستیم

فیفا کرام‌الدین کریم، رییس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان را به اتهام آزار جنسی دختران فوتبال افغانستا برای همیشه از ورزش منع کرد و وی را یک میلیون فرانک سوئیس نیز جریمه کرده است. 

اینفانتینو یادآور شد: در این مسئله، افغانستان مانند فرانسه و آمریکا و کشورهای دیگر نیست. اگر کسی جرائت کند در این زمینه صحبت کند، زندگی وی و خانواده اش به خطر خواهد افتاد. و نکته این است که ما در این زمینه اقدام فوری انجام دادیم و تحقیقات ادامه خواهد داشت.

در حدود پنج ماه پیش، خالده پوپل، مربی پیشین تیم ملی فوتبال دختران افغانستان ادعا کرد که شماری از مسؤولان فدراسیون فوتبال کشور به ویژه کرام‌الدین کریم دختران را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала