حکومت از دور هفتم گفت‌وگوهای صلح و نشست بین‌الافغانی دوحه خوشبین است

© Photo / © Photo / / © Photo /حکومت از دور هفتم گفت‌وگوهای صلح و نشست بین‌الافغانی دوحه خوشبین است
حکومت از دور هفتم گفت‌وگوهای صلح و نشست بین‌الافغانی دوحه خوشبین است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هیئت گفت‌وگو کننده افغانستان با طالبان، برای شرکت در نشست میان‌افغانی، به شهر دوحه کشور قطر رسید. در ترکیب این هیئت چهره‌های سیاسی و نماینده‌گان غیر رسمی حکومت افغانستان حضور دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، ارگ ریاست جمهوری، هفتمین دور گفت‌وگوهای امریکا با طالبان و نشست بین‌الافغانی دوحه را سرنوشت‌ساز می‌داند و تأکید دارد که با برآیند این تلاش‌ها احتمال توافق‌های ابتدایی صلح با طالبان تا دو ماه دیگر وجود دارد.

نشست قطر - اسپوتنیک افغانستان
احتمال توافق امریکا و طالبان بر سر زمان‌بندی خروج نیروهای امریکایی

صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست جمهوری می‌گوید: «ما تا دو ماه آینده تلاش می‌کنیم که شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیری در این قسمت شویم و حد اقل تفاهم‌نامه ابتدایی که میان دو طرف صورت می‌گیرد؛ بالاخره منجر به مراحل دیگر که گفت‌وگوهای مستقیم میان دولت و طالبان شود».

در همین حال، حکومت انتظار دارد که تا دو ماه دیگر تلاش‌های صلح به توافق های ابتدایی برسد، از همین‌رو در نشست بین‌الافغانی دوحه نماینده‌گان حکومت به طور غیررسمی موقف دولت را به طالبان می‌رسانند.

امید میثم، معاون سخن‌گوی ریاست اجرائیه اظهار می‌دارد: «ما امیدواریم هستیم که این کوشش‌های و نشست‌ها زمینه را بر آغاز مذاکرات رسمی بین‌الافغانی فراهم کند».

هرچند خوشبینی‌های از نتیجه دور اخیر گفت‌وگوهای امریکا با طالبان و نشست بین‌الافغانی دوحه وجود دارد، اما منابع نزدیک به گروه طالبان نشست بین‌الافغانی دوحه را در تأمین صلح اثر گذار نمی‌دانند.

سید اکبر آغا، عضو پیشین گروه طالبان می‌گوید: «این نشست فقط شنیدن نظر طالبان و جانب مقابل است و دیگر این نتیجه نخواهد داشت که به سرنوشت افغانستان اثر گذار باشد».

با این همه دیده شود که فرجام تلاش‌های پسین منجر به تأمین صلح و پایان جنگ در کشور خواهد شد یانه.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала