استقبال افغانستان از مساعدت پوتین در حل بحران افغانستان

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افغانستان از آمادگی روسیه برای مساعدت در حل و فصل صلح آمیز اوضاع افغانستان استقبال می کند.

به گزارش اسپوتنیک. صبغت الله احمدی سخنگوی وزارت امورخارجه افغانستان امروز پنجشنبه اظهار داشت، وزارت خارجه افغانستان از اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درخصوص اعلام آمادگی روسیه برای مساعدت در حل و فصل صلح آمیز اختلافات افغانستان استقبال می کند.

پوتین: روسیه حاضر است افغانستان را مساعدت کنند - اسپوتنیک افغانستان
پوتین: روسیه حاضر است افغانستان را مساعدت کنند

پوتین روز چهارشنبه اعلام کرده بود، روسیه تصمیم دارد به حل و فصل صلح آمیز وضعیت افغانستان کمک کند و خواستار توقف مناقشات مسلحانه است. احمدی گفت: "ما تمامی تلاش های را که در راستای متوقف ساختن مناقشات و برقراری صلح در افغانستان صورت می گیرد و همچنین اظهارات اخیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را ارج می نهیم."
وی خاطر نشان شد، دولت افغانستان امیدوار است که روسیه تلاش های خود جهت دستیابی به صلح در کشور را افزایش دهد.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت: "ما امیدواریم که جنبش "طالبان" متقاعد شود که نبرد، راه حل نیست و آنها باید با دولت و ملت افغانستان دور میز مذاکره بنشینند و به روند صلح بپیوندند." ​قوای دولتی و جنبش رادیکال طالبان سال هاست در نبرد هستند. نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان در سراسر کشور عملیات مشترکی برای مبارزه با تروریسم را انجام می دهند. مسئله برقراری گفتگوهای مستقیم صلح آمیز میان قوای مخالف در افغانستان در نواحی مختلف مورد بررسی و مذاکره قرار می گیرد، در مسکو نیز 9 نوامبرسال گذشته نشستی با محوریت افغانستان (معروف به نشست مسکو) برگزار گردید. برای نخستین بار در نشست دوحه هیاتی از دفتر سیاسی جنبش طالبان در نشستی بین المللی در چنین سطحی حضور پیدا کردند. شورای عالی صلح افغانستان که نقش میانجیگری را در گفتمان میان دولت و طالبان ایفا می کند نیز در این کنفرانس حضور یافته بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала