امریکا و طالبان تلاش دارند تا پیش از نشست بین‌الافغانی به توافق برسند

© Photoامریکا و طالبان تلاش دارند تا پیش از نشست بین‌الافغانی به توافق برسند
امریکا و طالبان تلاش دارند تا پیش از نشست بین‌الافغانی به توافق برسند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا و طالبان روی بازنویسی طرح توافقی کار می‌کنند که بر بنیاد آن زمان بندی خروج نیروهای خارجی از افغانستان روشن شود.

به گزارش اسپوتینک به نقل از روزنامه واشنگتن پوست، نمایندگان امریکا و طالبان روی بازنویسی طرح توافقی کار دارند که بر بنیاد آن زمان بندی خروج نظامیان خارجی از افغانستان روشن شود.

به گفته این روزنامه روی این طرح توافقی کار جریان دارد که در آن زمان بندی خروج نیروهای خارجی از افغانستان روشن می‌شود.

دفتر طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
حدود 60 تن از افغانان در قطر شرکت خواهند کرد

همچنان در این طرح توافقی طالبان تضمینی را که در مورد مبارزه با گروه‌های دهشت افگن در افغانستان می‌دهند قابل اثبات و عملی باشد.

یک منبع نزدیک به این روزنامه گفته است که این بحث تا ناوقت شب گذشته ادامه داشت و از آن جایی که امریکا خواهان وقت بیشتری برای خروج نظامیان‌ اش است. این بحث‌ها بی‌نتیجه پایان یافت. گفته شده که دو طرف تلاش دارند تا پیش از نشست بین‌الافغانی روز (شنبه، 15 سرطان) روی این دو مورد به توافق برسند.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر طالبان در قطر می‌گوید که ما در تلاش برای بازنویسی توافقنامه پیشنهادی و موارد توافقی که قبلاً به توافق رسیده بود را در آن قرار دهیم استیم.

هیات مذاکره کننده امریکا و طالبان در هفتمین دور این مذاکرات موضوع خروج نیروهای خارجی از افغانستان را به بحث گرفته اند.

قابل ذکر است که دور پیشین مذاکرات میان هیات امریکا و طالبان بدون دست یابی به توافقی پایان یافت. موضوع خروج نیروهای خارجی از افغانستان در بدل تضمین معتبر مبنی بر عدم استفاده از خاک افغانستان توسط گروه‌های تروریستی علیه کشور دیگری، از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث امریکا و طالبان می‌باشد.

پیش از این، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا در جریان سفر غیرمنتظره اش به کابل اعلام کرده بود که امریکا آماده است نیروهایش را از افغانستان اخراج کند، اما تا هنوز درمورد زمان آن با طالبان توفق نکرده است.

این در حالیست که محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در پایان ماه می به خبرنگاران گفت که جنبش طالبان امیدوار است که امریکا در دور بعدی مذاکرات، خروج نیروهایش از افغانستان را اعلام کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала